bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Zasada działania turbosprężarki – Naprawiamy turbo

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turbosprężarki są obecnie najczęściej stosowanym systemem doładowania zarówno w silnikach wysokoprężnych jak i tych z zapłonem iskrowym

Alfred Büchi opracował w 1905 roku system, który na stałe zagościł w samochodach ciężarowych w 1938, a w 1973 roku pojawił się także w pojazdach osobowych.

System turbodoładowania ma za zadanie zwiększyć wydajność jednostki napędowej poprzez wtłaczanie do jej komory spalania większej ilości powietrza. Sama konstrukcja turbosprężarki nie należy do nazbyt skomplikowanych, jednak jej podzespoły są tworzone z dokładnością do mikrometra tak, aby zapewnić jej jak największą wydajność. Do produkcji turbosprężarek wykorzystywane są bardzo wytrzymałe i wysoce żaroodporne materiały, ponieważ osiągają one temperaturę roboczą dochodzącą do 1000 stopni Celsjusza i prędkość obrotową rzędu 100 000 – 300 000obr/minutę.

Zasada działania turbosprężarki jest dosyć prosta: z kolektora wylotowego kierowane są gazy na wirnik turbiny, osadzony na wałku turbosprężarki. Ten zostaje wprawiony w ten sposób w ruch i napędza drugi wirnik umieszczony w sprężarce. Zadaniem wirnika sprężarki jest kompresja i wtłaczanie powietrza do komory spalania jednostki napędowej. Sprężanie powietrza wytwarza temperaturę, a gorące powietrze wpływa negatywnie na sprawność napełniania cylindra, dlatego też prowadzone jest ono przez intercooler, czyli chłodnicę międzystopniową. Turbosprężarkę z kolei schładza i smaruje olej silnikowy.

W turbodoładowanych silnikach odczuwalnym i nieprzyjemnym zjawiskiem jest turbodziura – moment, w którym nie otrzymujemy pożądanej mocy silnika. Jest on spowodowany zależnością prędkości obrotowej turbosprężarki od ilości spalin prowadzonych do turbiny. Aby zapobiec temu groźnemu i niekomfortowemu zjawisku producenci opracowali kilka rozwiązań. Jednym z nich jest montowanie nie jednej, a dwóch turbosprężarek w samochodzie, w układzie BiTurbo lub TwinTurbo. Częściej spotykane są jednak systemy kierowania spalin, takie jak zawór wastegate czy technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny(VNT). Naprawa turbo z systemem zmiennej geometrii wykonywana jest przez nasz Autoryzowany Warsztat Melett w Stalowej Woli.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.