Zasada działania turbosprężarki – Naprawiamy turbo
Turbosprężarki są obecnie najczęściej stosowanym systemem doładowania zarówno w silnikach wysokoprężnych jak i tych z zapłonem iskrowym
Alfred Büchi opracował w 1905 roku system, który na stałe zagościł w samochodach ciężarowych w 1938, a w 1973 roku pojawił się także w pojazdach osobowych.
System turbodoładowania ma za zadanie zwiększyć wydajność jednostki napędowej poprzez wtłaczanie do jej komory spalania większej ilości powietrza. Sama konstrukcja turbosprężarki nie należy do nazbyt skomplikowanych, jednak jej podzespoły są tworzone z dokładnością do mikrometra tak, aby zapewnić jej jak największą wydajność. Do produkcji turbosprężarek wykorzystywane są bardzo wytrzymałe i wysoce żaroodporne materiały, ponieważ osiągają one temperaturę roboczą dochodzącą do 1000 stopni Celsjusza i prędkość obrotową rzędu 100 000 – 300 000obr/minutę.
Zasada działania turbosprężarki
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zasada działania turbosprężarki jest dosyć prosta: z kolektora wylotowego kierowane są gazy na wirnik turbiny, osadzony na wałku turbosprężarki. Ten zostaje wprawiony w ten sposób w ruch i napędza drugi wirnik umieszczony w sprężarce. Zadaniem wirnika sprężarki jest kompresja i wtłaczanie powietrza do komory spalania jednostki napędowej. Sprężanie powietrza wytwarza temperaturę, a gorące powietrze wpływa negatywnie na sprawność napełniania cylindra, dlatego też prowadzone jest ono przez intercooler, czyli chłodnicę międzystopniową. Turbosprężarkę z kolei schładza i smaruje olej silnikowy.
W turbodoładowanych silnikach odczuwalnym i nieprzyjemnym zjawiskiem jest turbodziura – moment, w którym nie otrzymujemy pożądanej mocy silnika. Jest on spowodowany zależnością prędkości obrotowej turbosprężarki od ilości spalin prowadzonych do turbiny. Aby zapobiec temu groźnemu i niekomfortowemu zjawisku producenci opracowali kilka rozwiązań. Jednym z nich jest montowanie nie jednej, a dwóch turbosprężarek w samochodzie, w układzie BiTurbo lub TwinTurbo. Częściej spotykane są jednak systemy kierowania spalin, takie jak zawór wastegate czy technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny(VNT). Naprawa turbo z systemem zmiennej geometrii wykonywana jest przez nasz Autoryzowany Warsztat Melett w Stalowej Woli.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka to urządzenie, które wykorzystuje ciśnienie spalin wydechowych do napędzenia turbiny, która z kolei napędza kompresor doładowujący powietrze dolotowe do silnika. W skrócie, działanie turbosprężarki polega na kilku krokach:
Spaliny z silnika napędzają turbinę, która jest połączona z wałkiem napędowym.
Wałek napędowy przekazuje moc do kompresora powietrza dolotowego.
Kompresor spręża powietrze, zwiększając jego gęstość i ilość dostarczanego do silnika.
Sprężone powietrze dostaje się do komory spalania, co pozwala na lepsze wykorzystanie paliwa i zwiększenie mocy silnika.
Turbosprężarka pozwala na zwiększenie mocy silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu jego pojemności. Dlatego jest często stosowana w samochodach osobowych i ciężarowych, a także w maszynach przemysłowych.
Mam w aucie, a dopiero teraz jestem świadomy budowy i działania turbosprężarki. Super wiadomości.
"Jednym z nich jest montowanie nie jednej, a dwóch turbosprężarek w samochodzie, w układzie BiTurbo lub TwinTurbo." Warto wspomnieć też o czterech turbinach w beemce :)