bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

WYWAŻARKA DO TURBIN | regeneracja, naprawa turbosprężarek - NOWOŚĆ

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Serwis naprawy turbosprężarek to dobrze rozwinięty rynek na całym świecie, tradycjami sięga lat 60. XX w. Liczba warsztatów zajmujących się naprawą turbin stale wzrasta. Gdy otwieramy nowy warsztat zadajemy sobie pytanie, czy kupujemy nową maszynę do wyważania, czy opieramy regenerację na gotowych rdzeniach, które są już wyważone? Oczywiście każde rozwiązanie ma swoje minusy I plusy. Wszystko zależy od naszego warsztatu który chcemy prowadzić. Jeżeli będziemy zajmować się naprawą najczęściej spotykanych turbin w samochodach, bądź chcemy zajmować się ich sprzedażą I regeneracja na bazie rdzeni jest to lepsze I szybsze rozwiązanie, jeżeli otwieramy profesjonalny zakład I chcemy w nim naprawiać wszystkie typy turbosprężarek, wtedy wyważarka do turbin jest nam potrzebna. Wyważarkę do turbo można znaleźć na allegro lub kupić w punkcie do tego przeznaczonym, cena wyważarek do turbin ma duże wahania, zależy ona od producenta oraz jakości maszyny. Z obecnych na rynku najlepsze są wyważarki i doważarki firmy Schenck lub Cimat podczas regenerowania turbin samochodowych. Ważne jest to aby pamiętać o urządzeniu flow bench, nie ważne którą opcje wybierzemy. Urządzenie tego typu powinno znaleźć się w naszym warsztacie w pierwszej kolejności. Gdy zmieniamy koła w samochodzie na nowe wyważamy je, dokładanie na tym samym polega wyważania turbiny, po zakupie nowych części należy je wyważyć. Skompletowane części musimy sprawdzić czy nie posiadają żadnych wad które mogły powstać przy produkcji lub przy transporcie. Także ważną rzeczą jest aby sprawdzić je pod kątem odchyleń wymiarów od normy. Gdy już jesteśmy pewni że nasze części są wolne od wad, przystępujemy do ich złożenia. Gdy mamy już złożone koło turbiny oraz koło kompresora należy je wyważyć. Wyważarka jest profesjonalnym urządzeniem które wskazuje precyzyjny kąt oraz wartość niewyważenia tak złożonego układu. Po dokonaniu korekcji, dokonuje się ponownego pomiaru niewyważenia, jeśli niewyważenie nie przekracza granic określonych przez producenta, przechodzimy do złożenia rdzenia turbo w całość. Trzeba pamiętać aby podczas tego procesu nie dopuścić do zmiany kąta koła kompresji w stosunku do koła turbiny. Także trzeba zwrócić uwagę na nakrętki koła kompresji, nie wolno ich pomylić z żadną inną, taka nakrętka powinna być zamontowana w identyczny sposób jak podczas przygotowania wałka do procesu wyważania. Moment z jakim dokręcana jest nakrętka koła kompresji jest bardzo istotny. Powinniśmy użyć do tego klucza dynamometrycznego. Gotowe części poddajemy ostatecznej inspekcji po czym możemy przejść do dokładnego procesu wyważania na doważarce dynamicznej, jest to bardzo ważny element procesu wyważania. Gdy zaczęto wprowadzać na rynek coraz mniejsze i lżejsze szybkoobrotowe turbosprężarki spowodowało to konieczność wprowadzenia przez producentów nowych standardów wyważania układów turbosprężarek. Wszystkie turbosprężarki które zostały wyprodukowane w przeciągu ostatnich 10 lat wymagają doważania. Bardzo istotne jest aby urządzenia do doważania spełniały normy oraz zalecenia producentów turbosprężarek. Najlepsze warsztaty regeneracji turbosprężarek korzystają z wyważarki do turbin firmy Schenck. Profesjonalne doważarki są wstanie wykonać pomiar nie wyważenia w zakresie obrotów od 0 do 200 tyś. obrotów na minutę. Podczas gry przeprowadzony jest pomiar, maszyna tworzy wykres tzw. krzywej wybiegu który przedstawia wartości niewyważenia. Po dokonaniu tego pomiaru komputer doważarki wskazuje kąt oraz wartość materiału w miligramach który należy zebrać, dzięki tej operacji doważymy układ. Gdy już wykonamy korekcję, należy wykonać pomiar jeszcze raz, dzięki temu możemy zweryfikować czy dokonana korekcja przyniosła efekt. Jeśli wskazania niewyważenia przekraczają normy producenta, należy powtórzyć cały proces. Doważony rdzeń turbosprężarki możemy przymocować do pozostałych elementów turbosprężarki. Bardzo ważne jest aby podczas montażu używać nowe podkładki i wszelkiego rodzaju uszczelnienia. Złożona turbosprężarka musi zostać ustawiona i przetestowana.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.