bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Wymiana turbosprężarki

WYMIANA TURBOSPRĘŻARKI – JAK I GDZIE NAJLEPIEJ TO WYKONAĆ i w jakiej cenie | montaż i demontaż turbiny w Melett serwisach

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Wymiana układu turbodoładowania wydaje się prostym zadaniem, jednak jak jest naprawdę? W tym tekście przedstawimy podstawową wiedzę, konieczną do przeprowadzenia wymiany urządzenia.

I etap: demontaż Naprawę turbosprężarki należy zacząć od przepłukania układu smarowania. Jest to dosyć prosta czynność, polegająca na wymianie filtrów i oleju silnikowego oraz uruchomienie silnika na czas około 20 minut. Następnie trzeba upuścić olej, po czym można przystąpić do demontażu przewodów dolotowych i olejowych oraz odkręcenia turbosprężarki od kolektora wydechowego silnika.

II etap: czyszczenie i diagnostyka Ten etap zależny jest od tego, czy wymiana polega na montażu nowego urządzenia czy też regeneracji i ponownym zamontowaniu uszkodzonego egzemplarza. W obu przypadkach należy sprawdzić ciśnienie oleju, drożność przewodów olejowych, a także sprawdzić i przeczyścić układ dolotowy. Można przy okazji sprawdzić przepustnicę i przepływomierz. Konieczne jest też dokładne sprawdzenie przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Warto zbadać sprawność samej jednostki napędowej, czy nie posiada gdzieś nieszczelności lub czy nie wyeksploatowały się poszczególne elementy. Są to czynności niezwykle ważne, ponieważ większość usterek turbosprężarek spowodowana jest niesprawnością pozostałych podzespołów. Jeżeli turbo jest poddawane regeneracji, to jest moment jego rozłożenia i wyczyszczenia każdego komponentu. Po czyszczeniu należy sprawdzić dokładnie każdy element w poszukiwaniu pęknięć, głębszych rys, czy innych śladów uszkodzenia lub zużycia.

III etap: regeneracja Po znalezieniu mankamentów nadeszła pora na wymianę wadliwych elementów najlepiej Melett. Czasem zdarza się, że wystarczy wymiana komponentów eksploatacyjnych, czyli łożysk i pierścieni uszczelniających, jednak czasem naprawa może wymagać wymiany całego rdzenia turbosprężarki, nazywanego skrótowo CHRA Melett (Center Housing Rotating Assembly). W trakcie ponownego składania układu turbodoładowania konieczne jest wykonanie kilku czynności zapobiegających przyszłym awariom na wskutek zbyt szybkiego wyeksploatowania urządzenia. Jeżeli turbosprężarka została wyposażona w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, należy wyregulować ich nastaw zgodnie z zaleceniami producenta, a także wyważyć rdzeń turbosprężarki. Warto także dokonać pomiarów poszczególnych parametrów urządzenia i sprawdzić ich zgodność z podanymi przez producenta.

IV etap: montaż układu turbodoładowania w samochodzie Przed ponownym zamontowaniem turbosprężarki warto wyczyścić lub wymienić uszkodzony intercooler, czyli chłodnicę międzystopniową, której idealne wyczyszczenie graniczy z cudem, a zanieczyszczenia mogą doprowadzić do zdewastowania nowej lub regenerowanej turbiny. Należy też wymienić wszystkie uszczelki zdemontowanych podzespołów, których zużycie mogło być przyczyną awarii turbosprężarki. Nie wolno używać słabej jakości uszczelek, ani tym bardziej past czy silikonów uszczelniających, ponieważ stwardniały odłamek może doprowadzić do poważnych uszkodzeń łopatek, koła kompresji, wałka w turbosprężarce, jak i w silniku. Przy montażu ważne jest dokładne sprawdzanie, czy wszystkie elementy łączone są prawidłowo i czy niczego nie pominięto oraz wlanie oleju silnikowego do turbosprężarki poprzez otwór doprowadzający(nie wolno wlewać oleju w żadnym innym punkcie urządzenia!). Ostatnią, lecz nie mniej ważną czynnością jest wlanie oleju także do pojazdu.

Aby być cieszyć się w pełni profesjonalnie przeprowadzoną wymianą turbosprężarki, należy zgłosić się w tym celu do wyspecjalizowanego Turbo-serwisu warsztatu Melett Bosch Service Pawlik, który z całą pewnością zagwarantuje sprawne działanie danego egzemplarza na długi okres. Serwisy partnerskie Mielec, Warszawa, Wrocław, Szczecin, Rzeszów, Lublin, Oleśnica, Sandomierz.

Dokładne koszty wymiany turbosprężarki w stopce Cennik.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.