bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

UWAGA!!! TURBINA PASSAT B6 – TURBINA PO REGENERACJI – TURBINA SAMOCHODOWA ZASADA DZIAŁANIA na czym warto się skupić

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Osłony termiczne na turbosprężarki bardzo ważny element dla naszego bezpieczeństwa.
Napęd turbosprężarki odbywa się poprzez wykorzystanie bezużytecznej energii spalin, wydobywających się z komór spalania silnika. Temperatura spalin, w zależności od stanu technicznego silnika (turbina passat b6) oraz stylu jazdy, waha się w przedziale 300 – 1100°C. W wyniku takiej temperatury, obudowa wydechowa turbosprężarki (strona gorąca), nagrzewa się do podobnych temperatur. Ponieważ turbosprężarka znajduje się często w bliskim sąsiedztwie elektroniki oraz grodzi, dzielącej komorę silnikową od kabiny pasażerskiej, może dochodzić do znacznego nagrzewania otaczających turbinę rzeczy. Lokalne wzrosty temperatury mogą się przyczynić do nieprawidłowego działania instalacji elektrycznej pojazdu, a nawet mogą spowodować zaistnienie pożaru! Taka sytuacja szczególnie może wystąpić w pojazdach konstruowanych obecnie, gdzie stopień zagospodarowania komory silnikowej jest bardzo duży. Dlatego, producenci samochodów osobowych zaczęli stosować osłony termiczne, które otaczając turbosprężarkę, chronią równocześnie otaczający ją osprzęt. Należy zwrócić szczególną uwagę kiedy turbina po regeneracji jest montowana, czy ten element jest w całości i będzie spełniał swoje zadanie.


Opel Vectra B 2.0 DTI

Opel Vectra B 2.0 DTI


Zdecydowana większość osłon wykonana jest z aluminium, które pod wpływem czasu oraz temperatury, ulegają uszkodzeniom. Szczególnie uszkadzane są podczas demontażu, ponieważ często śruby nie chcą się wykręcać. Tak uszkodzona osłona często nie nadaje się do ponownego zastosowania, co oznacza często całkowite jej wyeliminowanie. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, jej nieobecność może stanowić zagrożenie dla użytkownika pojazdu. W związku z tym, pojawiły się tzw. koce termiczne, które zakłada się na gorącą stronę turbosprężarki i problem zostaje rozwiązany. Ze względu na to, że turbina samochodowa zasada działania jest we wszystkich taka sama ochrona termiczna jest nieodzownym elementem części silnika.


koce termiczne na turbosprężarki

Koce termiczne na turbosprężarki

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.