bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbosprężarka

TURBOSPRĘŻARKA | MULTIREGENERACJA PODZESPOŁÓW SAMOCHODOWYCH – MELETT części do turbin KKK, GARRETT

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turbosprężarka to urządzenie mające za zadanie zwiększanie osiągów auta, zmniejszanie emisji spalin oraz poprawę charakterystyki i kultury pracy silnika, będące coraz częstszym widokiem pod maskami samochodów osobowych nie tylko z silnikami wysokoprężnymi, ale też jednostkami z zapłonem iskrowym.

Budowa układu turbodoładowania nie jest skomplikowana, i wygląda następująco: część ciepła(turbina), składająca się z korpusu oraz wirnika turbiny, połączona jest z częścią chłodną(sprężarką), zbudowaną z korpusu i wirnika sprężarki. Oba wirniki osadzone są na wałku turbosprężarki, który wraz z łożyskami zabudowany jest kadłubem środkowym turbosprężarki. Do turbiny doprowadzane są spaliny wydobywające się z kolektora wydechowego, które wpadając na łopatki wirnika turbiny wprawiają go w ruch obrotowy. Ten z kolei napędza drugi wirnik, umieszczony w sprężarce, który kompresuje powietrze i wtłacza je do komory spalania silnika, zwiększając jego wydajność spalania, a co za tym idzie moc, moment obrotowy oraz zmniejszając wymagania obrotów silnika koniecznych do uzyskania pełnej mocy. Przyczynia się to do zwiększenia kultury pracy i możliwości jednostki napędowej, ponieważ jest ona bardziej elastyczna i lepiej radzi sobie z większym obciążeniem czy też trudniejszymi warunkami, takimi jak duże wysokości, gdzie tlen jest znacznie rozrzedzony. Chłodzeniem sprężonego powietrza do odpowiedniego poziomu zajmuje się intercooler, czyli chłodnica międzystopniowa.

Praca turbosprężarki oznacza prędkość obrotową(w zależności od danego urządzenia) wahającą się od 100 do nawet 250 tysięcy obrotów na minutę i temperaturę turbiny osiągającą blisko 1000 stopni Celsjusza, dlatego też do jej stworzenia wykorzystywane są specjalnie w tym celu opracowane stopy metali: wałki tworzone są ze stali chromowo-niklowo-wolframowej, łożyska ze stopów odlewniczych brązu B102, korpusy sprężarek powstają dzięki odpowiednim stopom aluminium, wirniki turbin produkowane są z tytanu, materiału Inconel(nikiel, chrom, kobalt i żelazo, wartość niklu w stopie od 46 do 65%) lub stopu MaRM247(19% chromu, 9% żelaza, 3% molibdenu, 5% niobu, 0,9% tytanu, 0,6% aluminium i 0,05% węgla). Korpusy turbin odlewa się ze stopu Ni-Resist, zawierającego od 11 do 16% niklu, do 4% chromu, do 8% miedzi, do 2% manganu i 2,5% krzemu. Wykorzystanie takich materiałów sprawia, że turbosprężarki niezwykle rzadko ulegają wyeksploatowaniu i poprawnie użytkowane potrafią osiągać przebiegi liczone w setkach tysięcy kilometrów zanim zaczną się pierwsze oznaki zużycia.

Starsze turbosprężarki posiadały jedną, bardzo uciążliwą w codziennym użytku wadę: zjawisko turbodziury – momentu, w którym przez zbyt gwałtowny wzrost obrotów silnika turbosprężarka nie jest w stanie osiągnąć odpowiedniej prędkości obrotowej i zapewnić wymaganej mocy. Było to zjawisko szczególnie dokuczliwe przy takich manewrach jak wyprzedzanie, kiedy samochód po wciśnięciu gazu zamiast przyspieszać zaczynał się mulić. Aby zniwelować turbodziurę, producenci turbosprężarek zaczęli stosować różne rozwiązania, montując czasem dwa urządzenia w układzie TwinTurbo lub BiTurbo, bądź też stosując systemy kierowania spalin, które znaleźć można w niemal każdej nowej turbosprężarce. Najczęściej stosowany jest system upustu spalin, nazywany wastegate lub technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny, która zaczyna powoli zastępować wastegate ze względu na zdecydowanie większą wydajność. Technologia zmiennej geometrii sprawia jednak, że turbosprężarka jest jeszcze bardziej narażona na złe olejowanie i wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia, a zbierający się w turbinie nagar może doprowadzić do poważnego w skutkach zapiekania się kierownic.

Serwis Pawlik ASO Melett prowadzi wysyłkową naprawę turbin samochodowych z miast Mielec, Oleśnica, Warszawa, Łowicz, Rzeszów, Sandomierz, Tarnobrzeg, Lublin, Radom, Ostrowiec Świętokrzyski, Kraśnik, Jaworzno, Katowice, Białystok, Kraków, Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, Toruń, Olsztyn, Pabianice, Zgierz, Swadzim, Łódź, Suchy Las, Tarnowskie Góry, Tarnów, Częstochowa, Rudnik, Wschowa, Stegna, Tuchola, Elbląg, Szczecinek, Słone, Zielona Góra, Kcynia, Dziewierzewo, Jabłonna, Majdan, Rumia, Głogów Małopolski, Przemyśl, Jarosława, Ruda Śląska, Ostrołęka, Rybnik, Gostyń, Dębica, Starachowice, Garwolin, Wieliczka, Tychy, Skórzewo, Miechów, Zabrze, Borowa, Kalisz, Koszalin, Jasło, Brodnica, Ciechanów, Busko Zdrój, Świdnik, Nysa, Międzychód, Supraśl, Lębork, Skarżysko Kamienna, Bielsko Biała, Jelcz Laskowice, Jędrzejowi i wiele innych miast i województw Polski.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.