bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbosprężarka zasada działania – Regenerujemy turbiny - Melett

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turbosprężarki to najpowszechniej stosowane układy doładowania jednostek napędowych w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych, które coraz chętniej montowane są przez producentów do niemal każdego nowego egzemplarza.

W 1905 roku szwajcarski wynalazca, dr Alfred Büchi opracował niezwykle rewolucyjny system, wspomagający pracę silnika. System ten to oczywiście turbodoładowanie, które zaczęto wykorzystywać w przemyśle samochodowym w 1938 roku do pojazdów ciężarowych, a w 1973 zaczęto je także montować w samochodach osobowych.

Budowa turbosprężarki nie jest zbyt skomplikowana, jednak jej podzespoły produkowane są z dokładnością do mikrometra dokładnie jak części Melett, aby zapewnić jak najlepszą wydajność. Jej podstawowe elementy to turbina(część ciepła), sprężarka(część chłodna) oraz wałek turbosprężarki łączący obie te części.

Zasada działania turbosprężarki jest prosta: z kolektora wydechowego spaliny kierowane są na wirnik turbiny, osadzony na wałku turbosprężarki. Ten, wprawiony w ten sposób w ruch, napędza drugi wirnik umieszczony w sprężarce i odpowiedzialny za kompresję powietrza oraz wtłaczanie go do komory spalania jednostki napędowej. Sprężane powietrze nagrzewa się, dlatego przepuszczane jest przez chłodnicę międzystopniową, tak zwany intercooler, w celu schłodzenia i zwiększenia sprawności napełniania cylindra. Za schładzanie turbosprężarki oraz zapobieganie jej zatarciu odpowiada olej silnikowy, przepuszczany przez specjalnie do tego przygotowane kanaliki.

Turbodoładowanie to bardzo dobry układ, nie pozbawiony jednak wad. Do największych z pewnością należy efekt turbodziury czyli moment, w którym nie otrzymujemy pożądanej mocy silnika. Dzieje się tak, ponieważ turbosprężarka nie nadąża z osiągnięciem odpowiedniej prędkości obrotowej. Aby temu zapobiec, producenci wykorzystują różne rozwiązania, takie jak układy podwójnych turbosprężarek TwinTurbo i BiTurbo czy systemy kierowania spalin. Do tych drugich zalicza się zawór upustu spalin, czyli wastegate. Jego praca polega na otwieraniu się gdy wtłaczana jest zbyt wysoka ilość gazów do turbiny, dzięki czemu kierowane są one bezpośrednio do układu wydechowego. Drugim i obecnie częściej stosowanym rozwiązaniem jest technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny, której działanie polega na regulacji prędkości obrotowej poprzez odpowiednie kierowanie spalin. Takie dokładnie turbosprężarki regenerujemy w naszych pracowniach Bosch Diesel Service - Pawlik w Stalowe Woli.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.