bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Zasada działania – Doładowanie i Turbodoładowanie silnika | Schemat diesla, benzyny i spalinowego (turbina a turbosprężarka) MELETT - Co to jest?

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Urządzenia, które trzy dekady temu pojawiały się tylko w niektórych modelach, obecnie są tak powszechne, że często zapominamy o ich istnieniu – mowa oczywiście o turbosprężarkach, które wspierają pracę niemal wszystkich jednostek wysokoprężnych i wielu silników benzynowych.

Turbodoładowanie silnika nie jest nowym rozwiązaniem, pomysł na ten typ wspomagania jednostki napędowej pojawił się już na początku ubiegłego wieku, zaś w latach trzydziestych turbosprężarki stosowane były w ówczesnych ciężarówkach. W latach siedemdziesiątych zaczęto stosować je także w pojazdach wyścigowych, by później mogły trafić do samochodów osobowych i stać się najpowszechniejszym układem doładowania jednostek napędowych na świecie. Dlaczego akurat turbodoładowanie silnika jest najpopularniejsze? Przede wszystkim jest to najbardziej wydajny układ doładowania, będący przy tym stosunkowo wytrzymałym systemem, potrafiącym wytrzymywać wysokie przebiegi przy odpowiedniej eksploatacji.

Niestety jest to również jeden z najbardziej narażonych na niewłaściwą eksploatację układów w całym pojeździe, który mimo swojej olbrzymiej wytrzymałości i zdolności do wytrzymywania temperatur roboczych rzędu tysiąca stopni Celsjusza, nie jest w stanie poprawnie funkcjonować gdy do wnętrza turbosprężarki dostaną się nawet najdrobniejsze zanieczyszczenia. Jest to spowodowane bardzo wysoką dokładnością wykonania i spasowania elementów turbosprężarki, które po spotkaniu z drobinami materiałów lub innymi zanieczyszczeniami mogą ulec poważnym uszkodzeniom. Aby zapobiec awariom turbodoładowania jednostki napędowej należy przede wszystkim pilnować regularnych wymian oleju silnikowego oraz filtrów oleju i powietrza, wykorzystując jedynie odpowiednio dobrane produkty najwyższej jakości. Jest to niezwykle ważne, ponieważ olej silnikowy odpowiada za smarowanie także układu turbodoładowania, zaś niesprawne filtry są w zdecydowanej czołówce najczęstszych przyczyn uszkodzenia turbosprężarki.

Często zdarza się również, że do uszkodzenia dochodzi na wskutek wyeksploatowania łożysk i pierścieni uszczelniających, znajdujących się w centralnym korpusie turbosprężarki. Taki defekt nie jest zbyt groźny dla turbosprężarki, pod warunkiem wczesnego wykrycia i oddania urządzenia do serwisu. W przypadku poważniejszych uszkodzeń istnieją trzy najczęściej wybierane przez użytkowników rozwiązania, takie jak zakup fabrycznie nowej turbosprężarki, będący najdroższą opcją ze względu na zaporowe ceny tych urządzeń na rynku detalicznym. Drugim możliwym wyborem jest kupienie używanej lub regenerowanej turbosprężarki, jednak ta opcja bywa często bardzo ryzykowna, ponieważ nie wiemy, w jakim zakładzie przeprowadzana była naprawa oraz jak korzystał z urządzenia poprzedni właściciel, przez co może okazać się, iż świeżo zamontowany egzemplarz odmówi posłuszeństwa po przejechaniu zaledwie kilkudziesięciu bądź kilkuset kilometrów.

Znacznie bezpieczniejsza jest trzecia opcja, czyli samodzielny wybór zakładu TurboSewis Melett zajmującego się regeneracją turbosprężarek i oddanie uszkodzonego urządzenia do naprawy.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.