bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbo sprężarka

TURBO SPRĘŻARKA | Sprężarka turbo | od A do Z – uszkodzenia, działanie, profilaktyka, technologia, rodzaje, budowa, praca, typy, technologia, eksploatacja, zalety, wady – Regeneracja, naprawa Melett TURBOSERWIS Mielec

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Aktualnie spotkanie pojazdu dostawczego, czy ciężarowego bez turbosprężarki graniczy z cudem, coraz więcej jest także samochodów osobowych z tym układem doładowania.

Dzięki układom turbodoładowania samochody mogą poruszać się sprawniej nie tylko w normalnych warunkach, ale też na dużych wysokościach czy przy obciążeniach. Z układów wydechowych turbodoładowanych pojazdów wydostaje się do atmosfery mniejsza ilość szkodliwych substancji, poprawia się także sama charakterystyka pracy jednostki napędowej i znacząco zwiększają osiągi. Urządzenia te muszą wytrzymywać bardzo wysokie temperatury i duże obciążenia, dlatego producenci przy stosują przy ich wytwarzaniu stopy i materiały, które odznaczają się doskonałą wytrzymałością na korozję i ścieranie, a także wysoką żaroodpornością. Są to między innymi takie stopy jak Inconel(36-65% niklu), Ni-Resist o składzie 11-16% niklu, do 4% chromu, 2,5% krzemu, do 8% miedzi i do 2% manganu czy MaRM247, zawierający 19% chromu, 9% żelaza, 5% niobu, 3% molibdenu, 0,9% tytanu, 0,6% tytanu i 0,05% węgla. Są tu także wykorzystywane stopy odlewnicze brązu B102, stal chromowo-niklowo-wolframowa i specjalne stopy aluminium.

Turbosprężarka np. GARRETT, KKK działa dzięki zasilaniu przez spaliny wydobywające się z kolektora wylotowego silnika, które trafiają na łopatki wirnika turbiny, wprawiając go w ruch obrotowy. Wirnik ten napędza sprężarkę, w której drugi wirnik spręża powietrze i pod wysokim ciśnieniem wtłacza je do komory spalania jednostki napędowej, poprawiając w ten sposób spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Często spotykanym wśród starszych turbosprężarek zjawiskiem był efekt turbodziury, obecnie niwelowany przez systemy kierowania spalin, takie jak zawór upustu spalin(wastegate) czy technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny. Pierwszy z tych systemów polega na zastosowaniu zaworu, który regulowany jest przez siłownik reagujący na ciśnienie spalin, otwierając się, gdy jest ono zbyt wysokie. Pozwala to na uniknięcie przeładowania silnika dzięki przedostawaniu się spalin bezpośrednio do układu wydechowego, pomijając turbosprężarkę. Drugie rozwiązanie oparte jest o regulację prędkości przelotowej spalin w turbinie, kontrolowane przez osadzony na wałku turbosprężarki pierścień o ruchu kątowym z zamontowanymi na nim ruchomymi łopatkami, które zmieniają kąt swego położenia w zależności od wymaganego ciśnienia doładowania. Jest to bardzo precyzyjny system kierowania spalin, zapewniający niemal całkowity brak turbodziury i poprawę wydajności oraz kultury pracy silnika.

Turbo pomimo wielu zalet posiada również wady, jakimi są bez wątpienia nadwrażliwość na zanieczyszczenia, czy niewłaściwą eksploatację. Wszelkie problemy z drobinami materiałów dostającymi się do układu turbodoładowania i niewłaściwym olejowaniem sprężarki skutkować mogą poważnymi uszkodzeniami, których najlepiej pozbywać się przy pomocy wyspecjalizowanych Turbo-serwisów Melett - Pawlik, zajmujących się regeneracją turbosprężarek. Odpowiedni serwis turbosprężarki Bosch Car Service jest w stanie zapewnić sprawność i żywotność równą nowemu egzemplarzowi, jednak do tego wymagane jest odpowiednie przeszkolenie w zakresie regeneracji układów turbodoładowania (SCHENCK, Cimat) oraz nowoczesne zaplecze maszynowo-narzędziowe, w którym znajdują się urządzenia do diagnostyki i specjalistyczne wyważarki.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.