bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbina w samochodzie – regeneracja – Malett Turboserwis

Turbosprężarka

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Obecnie coraz więcej producentów stosuje przy produkcji swoich samochodów systemy doładowania zarówno do silników wysokoprężnych diesla, jak i jednostek z zapłonem iskrowym. Najczęściej wykorzystują do tego turbosprężarki, jednak czym one są i co dają użytkownikowi takiego pojazdu?

Turbosprężarkę opracował już na początku ubiegłego wieku szwajcarski wynalazca, dr. Alfred Büchi, a w latach 30 zaczęto montować je w pojazdach ciężarowych. W latach 70 producenci zaczęli używać turbosprężarek w bolidach Formuły 1, by niemal w tym samym momencie wprowadzić je w świat samochodów osobowych. Turbosprężarki pozwalają nam na wydobycie znacznie lepszych osiągów z mniejszych silników oraz zmniejszenie ich apetytu na paliwo.

System turbodoładowania składa się z turbiny, w której spaliny z jednostki napędowej rozkręcają wirnik turbiny, osadzony na wałku turbosprężarki i napędzający drugi wirnik znajdujący się w sprężarce. Ten z kolei odpowiada za wtłaczanie sprężonego powietrza do komory spalania. Za chłodzenie turbosprężarki odpowiedzialny jest olej silnikowy, przepływający specjalnie przygotowanymi do tego kanalikami. Powietrze doładowujące schładza do odpowiedniej temperatury chłodnica międzystopniowa(pośrednia), zwykle nazywanej z angielskiego – „Intercooler”.

Turbosprężarka to wytrzymałe urządzenie, zdolne służyć nam nawet przez 300 000 kilometrów. Aby jednak tak się stało, musimy o nią dbać i przestrzegać pewnych zasad w trakcie eksploatacji samochodu turbodoładowanego. Pozornie prosta konstrukcja turbosprężarki oparta jest o nowoczesną technologię i niezwykle mały margines luzu. Jak sprawić, by turbina służyła nam jak najdłużej? Nie ruszajmy natychmiast po uruchomieniu samochodu, odczekajmy kilkadziesiąt sekund aż olej zaleje wszystkie kanaliki. Nie zatrzymujmy gwałtownie pracy silnika, ani nie zwiększajmy gwałtownie jego obrotów, jeżeli nie ma takiej potrzeby. Turbosprężarka pracuje z prędkością 100 000-300 000obr/minutę, i na pewno nie zdąży się zatrzymać w momencie gdy olej przestaje smarować i chłodzić elementy, rozgrzewające się nawet do 1000 stopni Celsjusza. Pamiętajmy o regularnych wymianach oleju silnikowego i używanie tylko wysokiej jakości olejów, a także o częstych wymianach filtru olejowego i powietrznego.

Czasem zdarza się jednak, że pomimo dbania i odpowiedniej eksploatacji nasza turbosprężarka odmówi posłuszeństwa i regeneracja turbiny jest konieczna. Nowe egzemplarze są drogie, a używane i zwykle nie czyszczone ani nie sprawdzane pod kątem uszkodzeń nie dają żadnej gwarancji, że nie popsują się zaraz po montażu. Z pomocą przychodzą nam wyspecjalizowane serwisy Melett - Bosch Diesel Service Pawlik, zajmujący się regeneracją systemów turbodoładowania silników samochodów diesla i benzynowych. Wyszkoleni serwisanci Turboserwisu rozbierają nasze urządzenie, po czym bardzo dokładnie czyszczą i piaskują wszystkie elementy. Prócz wymiany uszkodzonych części na oryginalne Melett, zmieniają także podczas naprawy turbosprężarki elementy eksploatacyjne takie jak łożyska czy pierścienie uszczelniające, dzięki czemu nie musimy się o nie martwić przez długi czas. Przy ponownym składaniu pracownicy serwisu sprawdzają także wyważenie.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.