Localizations image

Turbina w dieslu

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Co może się popsuć w turbosprężarce i jak o nią dbać – Melett serwis | sprawdzenie |naprawa | regeneracja turbo | TURBINA W DIESLU

Silniki wysokoprężne są, ze względu na swoją charakterystykę pracy i niższe spalanie, najczęściej stosowanymi jednostkami napędowymi w pojazdach dostawczych i ciężarowych, mogącymi pokonywać olbrzymie odległości. Niemal każdy z tych silników posiada też układ doładowania, jakim jest turbosprężarka.

Diesle są silnikami, w których maksymalny moment obrotowy pojawia się szybciej niż w przypadku silników z zapłonem iskrowym, jednak doskwiera im znaczny niedostatek mocy, dlatego producenci decydują się często na zamontowanie układu turbodoładowania, pomagającego znacząco zwiększyć osiągi danej jednostki napędowej bez jej przesilenia i zbędnego zwiększania pojemności skokowej, a co za tym idzie – masy pojazdu. Dzięki turbosprężarkom silniki wysokoprężne wykazują się lepszą charakterystyką i kulturą pracy, lepiej sobie radzą z obciążeniami i dużymi wysokościami, na których nie tracą mocy w aż tak dużym stopniu jak wolnossące jednostki napędowe. Układy turbodoładowania pozwalają także na uzyskiwanie przez silniki z zapłonem samoczynnym coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin, w znacznym stopniu redukując ich emisję z układu wydechowego pojazdu

Turbina w dieslu

Z czego składa się turbosprężarka?

Turbosprężarki to urządzenia składające się z trzech korpusów, w których umieszczone zostały wszystkie ruchome elementy. Korpus turbiny zawiera osadzony na wałku turbosprężarki wirnik turbiny, w korpusie centralnym umieszczone na tym samym wałku zostały łożyska, zaś w kadłubie sprężarki osadzono na wałku drugi wirnik. Działanie turbosprężarki oparte jest o wykorzystanie spalin wpadających na wirnik turbiny i napędzających wirnik umieszczony w sprężarce, odpowiedzialny za kompresję i wtłaczanie powietrza do komory spalania silnika. Dzięki zastosowaniu niezwykle wytrzymałych stopów takich jak Ni-Resist, Inconel czy MaRM247, a także tytanu i specjalnych stopów aluminium, turbosprężarki cechuje wysoka odporność na korozję, ścieranie i temperatury, co przekłada się na ich długą żywotność i bardzo małe ryzyko wyeksploatowania. Niestety w dalszym ciągu są to urządzenia narażone na awarie wywołane przez drobiny materiałów, zanieczyszczenia i zbyt niskie ciśnienie oleju silnikowego w układzie turbodoładowania lub jego całkowity brak, a także na nierozważną eksploatację samochodów turbodoładowanych, przez którą może dojść do przegrzewania się i zatarcia turbosprężarki. Wtedy mogą pojawić się objawy uszkodzenia turbosprężarki, między innymi chwilowe lub całkowite spadki mocy, dziwne dźwięki przy pracy urządzenia(stukanie, tarcie metalu o metal, wycie przypominające sygnał karetki pogotowia czy gwizd), czy duże kłęby czarnego lub błękitnego dymu, wydobywające się z układu wydechowego samochodu. Mimo iż większość z tych objawów pokrywa się z innymi defektami pojazdu, w każdym z wyżej wymienionych przypadków należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem TURBOSERWISU w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki i, w razie konieczności, oddać turbosprężarkę do wyspecjalizowanego w regeneracji tych urządzeń warsztatu Bosch Diesel Service – Pawlik ASO MELETT.

Z czego składa się turbosprężarka?

Komentarze

Jacek 2023-01-24 14:26:38

Turbina w silniku diesla jest elementem układu doładowania, którego celem jest zwiększenie ilości powietrza dostarczanego do silnika, co pozwala na lepsze spalanie paliwa i zwiększenie mocy silnika. Turbina składa się z dwóch wałków połączonych wałkiem wirującym. Wałki te są pokryte łopatkami, które są napędzane przez gazy wydechowe silnika. Gdy gazy wydechowe napędzają wałki turbiny, ta z kolei napędza sprężarkę, która zwiększa ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika.

Karolek 2020-03-04 13:06:32

Jestem ciekaw przyczyn uszkodzenia turbiny w moim dieslu. Koniecznie się muszę z wami skontaktować.

458kiki 2019-10-22 10:10:53

Miałam kiedyś taki problem jak zatarta turbina, objawy rozpoznam chyba w każdym aucie ;D

Pawlo 2019-09-13 08:26:27

W razie problemów z turbosprężarką warto odwiedzić dobry serwis. W moim przypadku jest to Bosch Service Pawlik, gdzie radzą sobie szybko i skutecznie z każdym problemem dot. turbo.

Tropek256 2019-08-27 13:02:51

Faktycznie dużo rzeczy może zepsuć się w turbinie, ale jej zalety wszystko rekompensują :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO