bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbina w dieslu

TURBINA W DIESLU | Co może się popsuć w turbosprężarce i jak o nią dbać – Melett serwis – sprawdzenie |naprawa | regeneracja turbo

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Silniki wysokoprężne są, ze względu na swoją charakterystykę pracy i niższe spalanie, najczęściej stosowanymi jednostkami napędowymi w pojazdach dostawczych i ciężarowych, mogącymi pokonywać olbrzymie odległości. Niemal każdy z tych silników posiada też układ doładowania, jakim jest turbosprężarka.

Diesle są silnikami, w których maksymalny moment obrotowy pojawia się szybciej niż w przypadku silników z zapłonem iskrowym, jednak doskwiera im znaczny niedostatek mocy, dlatego producenci decydują się często na zamontowanie układu turbodoładowania, pomagającego znacząco zwiększyć osiągi danej jednostki napędowej bez jej przesilenia i zbędnego zwiększania pojemności skokowej, a co za tym idzie – masy pojazdu. Dzięki turbosprężarkom silniki wysokoprężne wykazują się lepszą charakterystyką i kulturą pracy, lepiej sobie radzą z obciążeniami i dużymi wysokościami, na których nie tracą mocy w aż tak dużym stopniu jak wolnossące jednostki napędowe. Układy turbodoładowania pozwalają także na uzyskiwanie przez silniki z zapłonem samoczynnym coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin, w znacznym stopniu redukując ich emisję z układu wydechowego pojazdu.

Turbosprężarki to urządzenia składające się z trzech korpusów, w których umieszczone zostały wszystkie ruchome elementy. Korpus turbiny zawiera osadzony na wałku turbosprężarki wirnik turbiny, w korpusie centralnym umieszczone na tym samym wałku zostały łożyska, zaś w kadłubie sprężarki osadzono na wałku drugi wirnik. Działanie turbosprężarki oparte jest o wykorzystanie spalin wpadających na wirnik turbiny i napędzających wirnik umieszczony w sprężarce, odpowiedzialny za kompresję i wtłaczanie powietrza do komory spalania silnika. Dzięki zastosowaniu niezwykle wytrzymałych stopów takich jak Ni-Resist, Inconel czy MaRM247, a także tytanu i specjalnych stopów aluminium, turbosprężarki cechuje wysoka odporność na korozję, ścieranie i temperatury, co przekłada się na ich długą żywotność i bardzo małe ryzyko wyeksploatowania. Niestety w dalszym ciągu są to urządzenia narażone na awarie wywołane przez drobiny materiałów, zanieczyszczenia i zbyt niskie ciśnienie oleju silnikowego w układzie turbodoładowania lub jego całkowity brak, a także na nierozważną eksploatację samochodów turbodoładowanych, przez którą może dojść do przegrzewania się i zatarcia turbosprężarki. Wtedy mogą pojawić się objawy uszkodzenia turbosprężarki, między innymi chwilowe lub całkowite spadki mocy, dziwne dźwięki przy pracy urządzenia(stukanie, tarcie metalu o metal, wycie przypominające sygnał karetki pogotowia czy gwizd), czy duże kłęby czarnego lub błękitnego dymu, wydobywające się z układu wydechowego samochodu. Mimo iż większość z tych objawów pokrywa się z innymi defektami pojazdu, w każdym z wyżej wymienionych przypadków należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem TURBOSERWISU w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki i, w razie konieczności, oddać turbosprężarkę do wyspecjalizowanego w regeneracji tych urządzeń warsztatu Bosch Diesel Service – Pawlik ASO MELETT.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.