Localizations image

TURBINA SAMOCHODOWA Naprawa, regeneracja, czyszczenie, objawy i cena w dieslu

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Turbo w samochodzie - koszt regeneracji i naprawy - objawy usterki

Już w latach 80-tych 19 wieku Rudolf Diesel próbował przez doprowadzenie sprężonego powietrza do komory spalania - zwiększyć jego moc. W 1925 roku szwajcar Alfred Büchi jako pierwszy połączył turbodoładowanie z wydechem spalin był to duży krok w świecie motoryzacji. Na początku lat 60-tych 20 wieku po raz pierwszy przemysł motoryzacyjny USA wprowadził seryjną produkcję turbosprężarki.

Kiedy zaczęto wprowadzać turbo do samochodów, było ona używane zazwyczaj w sportowych autach, w dzisiejszych czasach turbinę możemy spotkać praktycznie w każdym samochodzie zarówno w przypadku silników diesla oraz silnikach benzynowych. W artykule opiszemy budowę oraz przyjrzymy się zasadom działania takich turbin. Zasada działania jest stosunkowo prosta, turbina samochodowa jest to maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego składa się z dwóch wirników które umieszczane są na wale. Pierwszy wirnik znajduje się w systemie wydechowym I zasilany jest po przez spaliny z silnika. Kolejny wirnik znajduje się w przewodzie dolotowym, wirnik funkcjonuje poprzez wyprofilowane łopatki, odpowiedzialny jest za wtłaczanie powietrza do napędu samochodu. Właśnie to powoduje że nasze auto pracuje efektywniej. Przejdźmy teraz do bardziej szczegółowego opisu zasady działania, rodzai oraz budowy turbiny samochodowej.

Turbosprężarka samochodowa pozwala sprężać powietrze dostarczane do cylindrów w silniku. Im bardziej powietrze jest sprężone, tym więcej mieszanki paliwowo-powietrznej może ulec spaleniu, dzięki temu nasz silnik jest wstanie wygenerować większą moc. Turbina złożona jest z dwóch elementów, turbiny oraz sprężarki. W pierwszym elemencie który znajduje się na kolektorze wydechowym, przepływające spaliny obracają wirnik, natomiast jego obroty za pośrednictwem ośki przekazywane są do drugiej części zwanej sprężarką. Sprężarka znajduje się na kolektorze dolotowym do jej zadań należy podawanie powietrza do silnika. Ze względu na fakt, że wirnik opływa gorące spaliny a sprężarkę zimne powietrze, część turbiny wraz z obudową nazywamy stroną gorącą a sprężarkę stroną zimną. Stopień sprężania jak I obroty zależą od ilości gazów napędzających turbinę, która przy małym zapotrzebowaniu na moc jest niewielka. Gdy zmieniamy bieg w samochodzie lub wciskamy gaz pomimo tego że turbina dostarcza dodatkowe paliwo aż sprężarka zostanie rozpędzona, sprężanie sprężarki jest małe, przez co silnik traci moc. Ten efekt nazywany jest turbo-dziurą. W celu ograniczenia tego zjawiska stosuje się tak zwane sterowanie wydajnością turbosprężarki. Aby uniknąć tego problemu wprowadzona dwa rozwiązania w pierwszy stosuje się zawór obejściowy , który jest sterowany poprzez ciśnienie doładowania. Drugim sposobem jest umieszczenie łopatek sterujących pod kątem jakim spaliny trafiają na łopatki. Ograniczenie ciśnienia doładowania polega na kierowaniu strumienia spalin pod coraz ostrzejszym kątem względem łopatek turbiny przy jednoczesnym poszerzeniu kanału przepływu co powoduje ograniczenie prędkości spalin.

Turbo w samochodzie - koszt regeneracji i naprawy

Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe BiTurbo i szeregowe Twinturbo.

Doładowanie BiTurbo to system dwóch turbo które działają równolegle, co ma na celu poprawę zdolności pracy urządzenia doładowującego do zmiennych warunków obciążenia wraz ze skróceniem czasu reakcji turbosprężarki na chwilowe obciążenia, zakres jej pracy w warunkach nieustalonych ulega zmniejszeniu. Kolejna konfiguracja toTwinTurbo które posiada podobne rozwiązanie do BiTurbo, różni się jednak sposobem pracy. Zastosowano dwie turbosprężarki mniejszą, pracującą w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika do 1500 obr./min i dużą, która w momencie osiągania wyższych prędkości obrotowych załączana jest stopniowo, żeby od prędkości 2500 obr./min odgrywać decydującą rolę w procesie napełniania silnika. Turbina jak I każda inna część w samochodzie ulega awarii.

Turbina samochodowa jak I każda inna część samochodu wymaga wymiany lub częściowej naprawy. Poniżej znajdziecie państwo objawy które mogą dotyczyć uszkodzonego turbo w dieslu oraz benzynie:

- Głośna praca, "gwizd" przy przyśpieszaniu
- Ubytki oleju silnikowego
- Zapach spalonego oleju / biały dym wydobywający się z rury wydechowej
- Brak mocy / czarny dym

Gdy Państwo zauważycie takie objawy należy zgłosić się do mechanika samochodowego, który zdiagnozuje problem. Cena turbiny samochodowej zależy od marki samochodu I typu silnika. Jednak nie zawsze trzeba wymieniać cały mechanizm, kolejnym rozwiązaniem jest regeneracja turbosprężarki w naszym autoryzowanym warsztacie Melett.

Turbosprężarki BiTurbo i TwinTurbo

Komentarze

Dawid 2023-01-24 14:24:06

Naprawa, regeneracja, czyszczenie i cena turbiny samochodowej w silniku diesel mogą się różnić w zależności od marki i modelu samochodu, stopnia uszkodzenia oraz miejsca, w którym jest wykonywana naprawa. Naprawa turbiny polega na wymianie uszkodzonych elementów, takich jak łopatki turbiny, uszczelki, koła sprężarki itp. Regeneracja jest procesem polegającym na przywróceniu turbiny do stanu pierwotnego, który może obejmować naprawę lub wymianę elementów. Czyszczenie turbiny polega na usunięciu zanieczyszczeń i osadów z turbiny, co może poprawić jej wydajność. Objawy uszkodzenia turbiny w silniku diesel mogą obejmować: obniżenie mocy silnika, wzrost zużycia paliwa, hałas pod maską, dymienie z rury wydechowej oraz trudności z odpalaniem
Cena naprawy, regeneracji lub czyszczenia turbiny w silniku diesel może zaczynać się od kilkuset złotych, ale może sięgać kilku tysięcy złotych w zależności od stopnia uszkodzenia i wybranego sposobu naprawy. Dokładny koszt należy ustalić z warsztatem specjalizującym się w naprawie turbosprężarek.

Teresa 2021-11-04 22:53:09

Mam w polu wszystkie te objawy o tylko oleju nie ubywa , jadę do mechanika dzięki wam?

Filip 2020-03-04 12:45:48

Zauważyłem w moim aucie ubytki oleju, pewnie to wina turbiny w takim razie.

Bartoszz 2019-09-12 15:30:10

Dobrze wiedzieć, jakie są objawy uszkodzonego turbo.

Żanetka 2019-08-27 14:24:55

Planuję kupić diesla i czytam wasze artykuły. Coraz bardziej jestem przekonana do jego zakupu :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO