bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbina passat b5 – Naprawa turbosprężarki – Melett Service

Volkswagen Passat piątej generacji zaprezentowany został w 1996 roku i dostępny był w wielu wersjach silnikowych. Wszystkie silniki wysokoprężne oraz jeden z benzynowych wyposażone były dodatkowo w turbosprężarkę

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Wśród turbodoładowanych jednostek napędowych Passata b5 dostępne były ośmiozaworowe 1.9 TDI o mocy od 90 do 115KM oraz 150-konny, 24-zaworowy 2.5 TDI V6. Gamę uzupełniał 150-konny silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1.8, z dwudziestoma zaworami.

Jeżeli przymierzamy się do zakupu używanego Passata b5 z turbo, w trakcie oględzin powinniśmy sprawdzić także stan turbosprężarki. Jakie mogą być oznaki jej uszkodzenia? Pierwszą kwestią, na którą należy zwrócić szczególną uwagę będzie duże zużycie oleju i spadek mocy, jednak to możemy sprawdzić jedynie w czasie jazdy próbnej. Możemy także spojrzeć na wydalane z rury wydechowej spaliny, jeżeli auto przypomina bardziej parowóz czy dymi na niebiesko lub biało, powinniśmy sobie taki pojazd odpuścić. Warto również zwrócić uwagę na wygląd samej turbiny, jeżeli jest całkowicie czysta lub mocno zabrudzona olejem, lepiej uważać.

Jak użytkować Passata z turbodoładowaniem? Tak jak w każdym doładowanym aucie, powinniśmy regularnie zmieniać olej silnikowy, filtr powietrza i filtr oleju, korzystając z produktów najwyższej jakości. Pamiętajmy również kilku prostych zasadach w czasie używania naszego Volkswagena: nie ruszajmy natychmiast po uruchomieniu silnika ani zwiększajmy gwałtownie obrotów. Po zakończeniu jazdy nie zatrzymujmy od razu pracy jednostki napędowej, odczekajmy chwilę na jałowym biegu tak, by turbina zdążyła się schłodzić.

Gdy turbina odmówi posłuszeństwa, najlepiej skierować się do wyspecjalizowanego Turboserwisu Melett - Bosch Diesel Service Pawlik, wykonującego regeneracje turbosprężarek. Oryginalna, nowa turbosprężarka do silników passat b5 1.9 grupy VAG jest łatwo dostępna, ale kosztuje w okolicach 3000zł. Zamienniki i używane turbiny nie dają nam gwarancji działania, lepiej oddać swój egzemplarz do regeneracji. Regeneracja w odpowiednim serwisie Melett będzie tańsza od zakupu nowej turbiny i zapewni nam równie wysoką sprawność. W trakcie regeneracji, naprawy turbiny do passata b5 lub b6 TDI wyszkoleni serwisanci rozkładają całą turbinę na części, które następnie dokładnie oczyszczają i sprawdzają pod kątem uszkodzeń, wymieniając wszystkie elementy eksploatacyjne i uszkodzone na nowe, oraz wyważają je ponownie przy składaniu. Regeneracja podstawowa kosztuje zwykle około 600zł i daje nam gwarancję, że obecna turbina w naszym Passacie posłuży jeszcze przez długi okres. Telefon działu turbosprężarek 609707060 zapraszamy do kontaktu.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.