bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbina Mazda 6, 3, 7

TURBINA MAZDA 6 | MAZDA 5 TURBOSPRĘŻARKA | TURBO MAZDA 3, 7 – regeneracja, naprawa (626, X6, CX7, 323, X 7, Premacy, 2.0 1.6 CITD, MPV)

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Mazda 6 jest jednym z najważniejszych przedstawicieli segmentu D, produkowanym nieprzerwanie od 2002 roku jako następca bardzo udanego modelu 626(5 generacji, lata produkcji 1979-2002).

Pod maską modelu 6 znaleźć można wiele silników, w zależności od generacji. Pierwsza posiadała aż 7 jednostek benzynowych(w tym jedyna w historii Mazdy 6 benzynowa jednostka turbodoładowana – 2.3 DISI Turbo) i 3 wysokoprężne(2.0MZR-CD o mocy 121, 136 i 143KM), druga 4 benzynowe i 5 diesli(2.0MZR-CD 121 i 140KM oraz 2.2MZR-CD 164, 180 i 185KM), zaś w trzeciej generacji pojawiły się dwie jednostki wysokoprężne(2.2 Skyactiv-D o mocy 148 i 173KM) i trzy z zapłonem iskrowym. Na przestrzeni lat uzbierało się więc całkiem sporo silników turbodoładowanych, było ich bowiem 11, z czego większość wyprodukowało japońskie konsorcjum IHI(Ishikawajima-Harima Heavy Industries), które szczyci się wyprodukowaniem ponad 40 milionów tych urządzeń dla samochodów. Turbosprężarki w Mazdzie 6 cechują się bardzo niską awaryjnością, jednak wymagają częstych zmian oleju silnikowego w interwałach krótszych niż podawane przez producenta(nie jest to odosobniony przypadek, silniki dCi od Nissana i Renault wymagają zmian nawet 15 000km wcześniej niż podano w instrukcji). Ważne jest także rozsądne użytkowanie turbodoładowanej Mazdy, polegające na przestrzeganiu podstaw eksploatacji takiego pojazdu, jak choćby odczekanie chwili po zakończeniu jazdy zanim dokonamy zatrzymania pracy silnika, a także nie wchodzenie na wysokie obroty zaraz po odpaleniu auta. Warto także dbać o filtry powietrza i oleju, regularnie je wymieniając na części możliwie jak najwyższej jakości.

W przypadku awarii turbosprężarki w Mazdzie 6 zakup nowego egzemplarza wiąże się z dużymi kosztami, ceny zaczynają się od 3700zł, zaś próby zdobycia używanego urządzenia mogą skończyć się poważnym uszkodzeniem jednostki napędowej. Dlatego warta rozważenia jest regeneracja turbosprężarki, której dokonać mogą wyspecjalizowane MELETT WARSZTATY – Bosch Diesel Service - Pawlik w naprawach układów turbodoładowania zakłady, posiadające odpowiednią wiedzę i zaplecze maszynowo-narzędziowe do przeprowadzania najwyższej jakości usługi. Regeneracja turbiny Mazdy 6, 3, 7, 5 wraz z pozostałymi podzespołami układu turbodoładowania zaczyna się od rozmontowania całego urządzenia i dokładnego wyczyszczenia oraz wypiaskowania części. Następnie wszystkie elementy są dokładnie sprawdzane przez fachowców pod kątem mikroskopijnych nawet mankamentów takich jak pęknięcia, zarysowania w niewłaściwych miejscach, przekrzywienia czy ubytki, po czym każdy wadliwy komponent jest wymieniany wraz z częściami eksploatacyjnymi, czyli łożyskami i pierścieniami uszczelniającymi, znajdującymi się w korpusie centralnym turbosprężarki. Po wymianie wadliwych części urządzenie jest ponownie składane, na tym etapie sprawdzane i, w razie konieczności, poprawiane jest też wyważenie rdzenia turbosprężarki oraz dokonywana zostaje regulacja nastawu kierownic turbiny i następuje ostatnie porównanie parametrów urządzenia z podanymi przez producenta. Jeżeli wszystko się zgadza, naprawiona turbosprężarka zostaje przekazana klientowi, który może cieszyć się z niej przez wiele kilometrów, ponieważ regenerowane urządzenie wykazuje bardzo zbliżoną żywotność i sprawność do nowego egzemplarza. Roczniki w których najczęściej naprawiane są turbiny 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 1011, 1012 itd.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.