bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbina golf 4

TURBINA GOLF 4, 5, 3 – REGENERACJA, NAPRAWA | ASO MELETT – ważne uwagi..

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Volkswagen Golf mk IV został był w produkcji od 1997 do 2003 roku(wersja kombi 1999-2006) i był wyposażony w wiele jednostek napędowych, w tym także turbodoładowane.

W przypadku silników z zapłonem iskrowym były to 150-konne silniki o pojemności 1781cm3 o oznaczeniach AGU, AUM, ARZ i ARX oraz posiadająca 180KM jednostka napędowa o nazwie kodowej AUQ. Niemal wszystkie(nie licząc 1.9SDI-oznaczonych AGP i AQM) silniki wysokoprężne zostały wyposażone w turbosprężarki. Wszystkie turbodoładowane diesle w Golfie czwartej generacji miały pojemność 1895cm3, a ich moc wahała się od 90 do 150 koni mechanicznych. Wersje ALH, ATD, AXR, ASV, AJM, ASZ, ARL, AUY były ponadto wyposażone w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, w skrócie VGT.

Turbosprężarki, w jakie został wyposażony VW Golf mk IV, to modele GT1749V lub GT15, produkowane przez firmę Garrett(KKK). Układy turbodoładowania montowane w czwartej generacji popularnego kompaktu są niemal bezawaryjne pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji, niestety jednak większość samochodów używanych osiąga spore przebiegi, w trakcie których wielu kierowców nie stosowało się do podstawowych zasad używania turbodoładowanego silnika. Stosunkowo często rdzewieją puszki siłownika. Pojawić się może problem z systemem kierowania spalin w postaci zapiekających się kierownic, spowodowany złej jakości olejem silnikowym i zużytymi filtrami. W niektórych egzemplarzach Golfa spotkać można zatarte lub przegrzane turbosprężarki.

Serwis turbosprężarki z technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny Golf 4, 5 TDI VW nie jest łatwy, i często odradzany przez producenta (niepotrzebnie). Spowodowane jest to koniecznością odpowiedniej regulacji rdzenia i osadzonych na nim ruchomych łopatek, a także wyważenia turbosprężarki po wykonaniu naprawy w postaci wymiany całego serca (CHRA MELETT) układu turbodoładowania. Takie zadanie wykonać mogą jedynie wyspecjalizowane serwisy-turbo jak Bosch Diesel Service - Pawlik, które posiadają zarówno najnowsze technologicznie wyważarki SCHENCK, Cimat i analizatory VNT TURBO TESTER PRO, jak i przeszkolonych i profesjonalnie wykonujących swój fach mechaników. Jeżeli auto po wykonaniu regeneracji turbiny ma wyraźnie mniej mocy niż fabrycznie nowy egzemplarz lub wydaje z siebie dziwne odgłosy przypominające trzepotanie, oznacza to złe wyregulowanie systemu zmiennej geometrii kierownic. Odpowiednio wykonany serwis TURBOSPRĘŻARKI potrafi zapobiec takim przykrościom dzięki przeprowadzanym w trakcie naprawy testom charakterystyki pracy i dobrej kalibracji urządzenia.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.