bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbina diesel

Turbina Diesel | Regeneracja AUDI, SEAT, SKODA, VW, MAZDA 5,6 – NAPRAWA TURBO A6, A2, A3, A4 TDI silniki 1.9, 2.0 2.5 2.4 części MELETT - GARRETT

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Obecnie niemal każdy silnik wysokoprężny posiada turbodoładowanie, dzięki czemu jest zdolny do osiągania zdecydowanie większej mocy i momentu obrotowego.

Zaletami wykorzystywanych powszechnie turbosprężarek są niewątpliwie zwiększone osiągi, ale też lepsza charakterystyka pracy jednostki napędowej, mniejsze spalanie i emisja spalin. Turbodoładowanie usprawnia działanie silnika na dużych wysokościach oraz sprawia, że maksymalna moc i moment obrotowy osiągane są przy niższych obrotach. Podstawy konstrukcji turbosprężarki nie różnią się, niezależnie od typu jednostki napędowej, która jest w nią wyposażona: dwa wirniki w oddzielnych korpusach, połączone wałkiem turbosprężarki. Pierwszy z nich umiejscowiony w kadłubie turbiny zostaje wprawiony w ruch dzięki spalinom kierowanym na jego łopatki z kolektora wydechowego, dzięki czemu jest w stanie rozpędzić do odpowiedniej prędkości obrotowej drugi wirnik, znajdujący się w sprężarce. Ten z kolei spręża powietrze do odpowiedniej wartości po czym wtłacza je do komory spalania jednostki napędowej, poprawiając wydajność jej pracy.

Turbosprężarki pojawiające się przy silnikach wysokoprężnych zwykle wyposażone są w jeden z systemów kierowania spalin np. (passat b5,b6,a4,a2,a3,a6, mazda 5,6): zawór upustu spalin, czyli wastegate lub technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, oznaczaną w zależności od producenta jako VNT, VTG lub VGT. Materiały wykorzystywane do produkcji układów turbodoładowania muszą znosić wysokie temperatury, wynoszące nawet 1000 stopni Celsjusza oraz bardzo duże prędkości obrotowe, oscylujące między 100 a 300 tysiącami obrotów na minutę. Dlatego też są one odpowiednio dobierane, dzięki czemu turbosprężarki niezwykle rzadko ulegają wyeksploatowaniu elementów głównych, zazwyczaj wystarczy wymiana pierścieni uszczelniających i łożysk. Turbosprężarki nie są jednak całkiem idealne, ponieważ są one(szczególnie nowsze egzemplarze) bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia i złe olejowanie, skutkujące poważnym awariami, nie tylko turbodoładowania ale i silnika.

Najczęstsze objawy dotyczące uszkodzenia turbosprężarki w samochodach z silnikami wysokoprężnymi to potężne kłęby czarnego lub błękitnego dymu oraz okresowe spadki mocy. Błękitny kolor to nic innego jak wynik spalania oleju silnikowego, spowodowanego brakiem szczelności w układzie turbodoładowania lub zniszczeniem panewek w silniku. Czarny dym to z kolei niedopalanie mieszanki paliwa i objaw dotyczący przede wszystkim silników diesla. Przyczyną może być zbyt słaba kompresja, nieszczelność układów powietrznych, awaria pompy wtryskowej lub zużycie wtryskiwaczy. Okresowe spadki mocy to najprawdopodobniej objaw zapiekających się kierownic, dotyczący jedynie turbosprężarek z technologią zmiennej geometrii. Łopatki zapiekają się z powodu zebranego w turbinie nagaru i należy ją w takim przypadku jak najszybciej przeczyścić, aby uniknąć poważnych zniszczeń w silniku, wywołanych przez przeładowanie.

W przypadku jakichkolwiek awarii dieslowskich turbosprężarek najlepszym rozwiązaniem jest oddanie takiego urządzenia do wyspecjalizowanego w regeneracjach warsztatu MELETT BOSCH CAR SERVICE - PawlikMELETT BOSCH CAR SERVICE - Pawlik, który jest wyposażony w odpowiednie narzędzia i maszyny, a także posiada wykwalifikowanych mechaników, którzy potrafią odpowiednio zająć się wadliwym egzemplarzem. Regeneracja turbosprężarki nie jest mniej efektywna od zakupu nowego urządzenia, będąc jednocześnie wiele bezpieczniejszą alternatywą dla zakupu używanego i niesprawdzonego egzemplarza, który może paść po zaledwie kilkunastu kilometrach od zamontowania w samochodzie.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.