bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

To nie tragedia AWARIA TURBOSPRĘŻARKI – gdzie szukać pomocy

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turbodoładowanie od 1938 r. znalazło zastosowanie w samochodach ciężarowych, zaś od 1973 w samochodach osobowych. Zrozumiałe więc jest to że na rynku jest I będzie coraz więcej samochodów z turbosprężarką. Turbo powinno służyć nam przez dłuższy okres eksploatacji naszego samochodu, jednak jest to tylko teoria. W praktyce wygląda to inaczej, niejednokrotnie awaria turbosprężarki może nas zaskoczyć po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, nie jest to dobra wiadomość dla użytkownika ponieważ bywa i tak że regeneracja lub wymiana turbo oznacza dla nas spore wydatki, nawet do kilku tysięcy złoty. Powinniśmy sobie wziąć do serca to że mamy największy wpływ na kondycje naszej turbosprężarki. Oczywiście są inne przyczyny przedwczesnego zużycia, są to np. błędy w konstrukcji. W artykule opiszemy na co trzeba zwrócić uwagę przy używaniu naszego turbo oraz objawy awarii turbiny w silniku diesla oraz benzyny.

NAJCZĘSTSZE OBJAWY AWARII TURBO



Brak smarowania jest pierwszą z głównych przyczyn uszkodzenia. Efektem jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, co prowadzi do zwiększonego tarcia między osią wirnika a łożyskiem co jest związane ze zużyciem łożysk a także z przegrzaniem osi, co zazwyczaj kończy się pęknięciem turbo, uszkodzeniem wirnika. Zużyty I pogięty wirnik nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia. Kolejnym problemem jest awaria kierownicy, ten problem występuje tylko w turbosprężarkach ze zmienną geometrią. Z biegiem czasu dochodzi do zatarcia mechanizmu sterującego, wychyleniem łopatek, również ścierają się dźwignie przez co łopatka nie uzyska właściwego wychylenia. Także zdarzają się wycieki oleju, świadczy to o słabej kondycji naszego turbo z czasem coraz więcej oleju może przedostać się do układu wydechowego I dolotowego, w takim przypadku musimy sprawdzić odcinek osi wirnika który jest uszczelniony z dwóch stron metalowymi pierścieniami. Ostatnia najczęstszą objawem uszkodzonej turbosprężarki w silnikach diesla jak I benzynie jest brak sterowania. Elementem wpływającym bezpośrednio na wychylenie łopatek często jest podciśnieniowy siłownik. Jednak zdarza się, że na skutek korozji lub wewnętrznego uszkodzenia przestaje on reagować. Efekt? Turbosprężarka pracuje nieprawidłowo.

Jazda z uszkodzoną turbiną nie jest możliwa, z powodu wycieku oleju do układu powietrznego, można zatrzeć silnik oraz do silnika mogą dostać się kawałki wirnika co może doprowadzić do katastrofy I wysokich kosztów naprawy. Podsumowując, Nie oszczędzaj na oleju! zanieczyszczony cząstkami olej lub zbyt małe jego ciśnienie to najgorsi wrogowie każdego turbo. Im częściej wymieniamy olej w naszym samochodzie tym lepiej.

NAJWAŻNIEJSZE ZASADY UŻYTKOWANIA TURBOSPRĘŻAREK



Główną zasadą jest to że po uruchomieniu silnika jak I przed uruchomieniem nie należy trzymać nogi na gazie, dajmy się rozkręcić naszemu turbo, po kilku obrotach rozrusznikiem pobudzona do działania pompa olejowa wywrze ciśnienie oleju na układ i turbinę co wywoła usztywnienie minimalne wirnika. Nie stosująć się do tej zasady możemy narazić nasz pojazd na awarie, co wiąże się z powstaniem luzów na wirnikach lub wyciekiem oleju z turbiny. Należy unikać wysokiego stanu oleju na miarce w silniku. Nie wskazane jest, wręcz zabronione używanie silikonu do łączeń olejowych przy turbinie. Zawsze regularnie wymieniaj zarówno olej jak i filtry : paliwa i powietrza !

Podsumowując, zwróć uwagę na stałe ciśnienie w układzie smarowania oraz jego szczelność, terminową wymianę oleju oraz filtra powietrza. W żadnym wypadku nie odpalaj samochodu z nogą na gazie, rozsądnym rozwiązaniem jest odczekanie 1-2 minuty aby smarowanie było odpowiednie dla naszego silnika. Przestrzegamy także przed gaszeniem silnika, który pracuje na wysokich obrotach,gdyż turbina działa jeszcze przez pewien czas bez smarowania, grozi to jej zatarciem.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.