bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

SZUKASZ TURBOSPRĘŻARKI - Dobrze Trafiłeś – regeneracja, czyszczenie, naprawa turbin (miasto, województwo)

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Czym jest regeneracja turbosprężarek?



Układ turbodoładowany jest nieodzownym komponentem występującym w większości samochodów dostępnych na rynku. Z czasem jak każde urządzenie mechaniczne może wymagać regeneracji. Jego stan w dużej mierze zależy od sposobu użytkowania pojazdu i jego poprawnej konserwacji. Pozwalanie na rozgrzanie się oleju silnikowego przed ruszeniem pojazdu, terminowa wymiana filtrów, zachowanie czasu na wychłodzenie się turbiny itp. Najczęstszą przyczyną usterek turbo są: zanieczyszczony olej oraz obiekty które wpadły niepożądane w drogę powietrza prowadzącą do turbosprężarki. Zanik podawania oleju do układu także jest jedną z przyczyn usterek skutkujących zbyt dużym oporem oraz zanikiem odpowiedniego ciśnienia. Na szczęście turbo jak i inne układy mechaniczne w naszym samochodzie mogą być naprawiane. Po czym mogą działać sprawnie i bezawaryjnie. Taki proces nazywamy regeneracją turbosprężarek. W skład poprawnej regeneracji turbosprężarek zalicza się kilka kroków.

Kiedy należy pomyśleć o oddaniu turbiny do regeneracji?



Jeżeli z komory silnika podczas odpalania pojazdu będą się wydobywać niepokojące dźwięki, świsty. Jeżeli zauważymy, że nasz pojazd „kopci” na niebiesko lub czarno. Jeżeli zaobserwujemy nadmierne zużycie oleju. W takim przypadku możemy zwrócić się do specjalisty, który pomoże nam zdiagnozować czy aby nie mamy problemu z turbodoładowaniem. Jeżeli zaobserwowałeś takie objawy to nasz Melett serwis ASO Bosch Diesel Service wykonuje naprawy turbin wysyłkowo z różnych miast nie zależnie od odległości z Warszawy 00-001 (Mazowieckie), 43-600 Jaworzna (Śląskie), 39-300 Mielca (Podkarpackie), 60-001 Poznania (Wielkopolskie), 50-001 Wrocławia (Dolnośląskie), 35-001 Rzeszowa (Podkarpacie), 39-432 Gorzyce (Podkarpackie), 20-001 Lublina (Lubelskie), 19-300 Nowej Wsi Ełckiej (Warmińsko-mazurskie), 44-310 Radlina (Śląskie), 31-476 Krakowa (Małopolskie), 25-001 Kielc (Świętokrzyskie), 26-600 Radomia ( Mazowieckie), 26-130 Suchedniowa (Świętokrzyskiego), 15-703 Białegostoku ( Podlaskie), Łowicza 99-400 (Łódzkie), Swadzim 62-080, 56-400 Oleśnica )Dolnośląskie), Szczecina 71-042 ( Zachodniopomorskie), 80-041 Gdańska (Pomorskie), 05-410 Józefowa (Mazowieckie), 05-800 Pruszków (Mazowieckie), 33-300 Nowy Sącz (Małopolskie), 83-200 Starogard Gdański (Pomorskie), 16-070 Choroszcz ( Podlaskie), 43-300 Bielsko Biała Śląskie), Stręgoborzyce (32-125 Wawrzeńczyce), Byków (55-095 Mirków), 41-400 Mysłowice (Śląskie), Kosmolów (32-300 Olkusz), Ligota Wielka 56-400 (Oleśnica), 41-219 Sosnowiec (Śląskie), 78-400 Szczecinek ( Zachodniopomorskie), 40-314 Mikołów (Śląskie), 26-130 Suchedniów (Świętokrzyskie), 85-001 Bydgoszcz (Kujawsko-pomorskie) , 39-322 Rzemień (Podkarpackie), 41-500 Chorzów (Śląskie), Masłów Pierwszy, 96-300 Żyrardów (Mazowieckie), 38-440 Lubatówka (Podkarpackie), 05-260 Marki (Mazowieckie), Janowice 21-007 (Lubelskie), Rumia 84-230 (Pomorskie), Nowa Wieś 14-200 (Warmińsko-mazurskie), 42-209 Częstochowa (Śląskie), 67-130 Borowina (Lubuskie), 83-400 Kościerzyna (Pomorskie), 82-500 Kwidzyn (Pomorskie), 22-107 Sawin (Lubelskie). Jeżeli nie znalazłeś swojej miejscowości lub województwa również możesz wysłać do nas do regeneracji swoją turbosprężarkę.

Ocena stanu ogólnego turbiny



Pierwszą czynnością, którą należy wykonać przed przystąpieniem do demontażu jest sprawdzenie stanu zewnętrznego turbosprężarki. Pozwala to określić czy w grę nie wchodzą uszkodzenia mechaniczne.

Rozmontowanie elementów na czynniki pierwsze



Demontaż części, które są myte oraz piaskowane. Podczas tego procesu oceniany jest także stan poszczególnych elementów turbiny.

Sprawdzanie parametrów technicznych elementów turbiny



Kolejnym krokiem jest sprawdzenie parametrów komponentów względem zaleceń producenta. Jest to bardzo ważny etap pozwalający na stwierdzenie, czy dana część nadaje się do ponownego użycia mieszcząc się w standardach lub podlega wymianie na element wolny od wad. Jak powszechnie wiadomo łożyska, uszczelniacze podlegają ciągłemu zużyciu podczas pracy turbosprężarki. Są one obligatoryjnie wymieniane na nowe podczas procesu regeneracji. Na tym etapie następuje również sprawdzenie wyważenia elementów turbiny. Jest to jeden z najważniejszych kroków – sprawdzenie wyważenia łopatek oraz całego układu. Ostatnim elementem układanki jest złożenie komponentów w całość oraz sprawdzenie pod względem szczelności. Gdy mamy poprawnie złożoną turbinę – przychodzi czas na test na symulatorze. Ustalający i dostrajający na bieżąco wartości ciśnienia. Po przejściu przez wszystkie procesy nasza turbina jest przywrócona do odpowiedniego stanu i możemy przystąpić do montowania jej w pojeździe. Dobrą praktyką jest także informowanie klienta o każdym kroku, przez który musi przejść turbosprężarka poprzez generowanie pełnego raportu z regeneracji.

Do samego procesu dochodzą również czynności przy samym pojeździe.

Takie jak:

- przeczyszczenie drogi dolotu powietrza, w celu uniknięcia dostania się niepożądanych elementów mogących uszkodzić łopatki turbiny

- wymiana filtrów powietrza

- dostosowanie poziomu oleju do zalecanego przez producenta pojazdu

- sprawdzenie przewodów prowadzących do turbiny oraz ich połączeń



Chcesz mieć pewność, że twoje turbo odzyskało sto procent sprawności i będzie pracować bezawaryjnie przez długi czas? Wybierz kompetentny serwis gwarantujący swoja renomą i doświadczeniem poprawne wykonanie

Naprawa turbosprężarki to zadanie dla profesjonalistów.



Turbosprężarka zwana potocznie turbiną to w uproszczeniu układ turbiny i sprężarki znajdujących na jednym wale. Po jednej stronie zasilana spalinami wydzielanymi z silnika – po drugiej napędzająca sprężone powietrze trafiające do silnika zasilając jego pracę. Układ ten daje nam możliwość uzyskania większej mocy silnika przez zasilanie go większą ilością powietrza. Rozwiązanie to z powodzeniem znajduje od wielu lat zastosowanie w pojazdach mechanicznych zasilanych paliwami ciekłymi. Przez lata stało się standardem w motoryzacji. W dzisiejszych czasach ciężko jest spotkać na ulicy pojazd, który nie jest wyposażony w układ turbodoładowania. Kiedy przytrafi nam się awaria turbosprężarki pojawia się pytanie czy wymienić turbo na nowe, czy też oddać turbosprężarkę do naprawy. My jako eksperci idziemy o krok dalej, podając klientowi przyczynę usterki oraz dokumentując każdy krok regeneracji komponentów. Nieszczelności. Co raz częstszą przyczyną awarii jest brak szczelności układu. W wielu przypadkach spaliny przedostają się przez konstrukcję. Z biegiem czasu rdza może się osadzać w komorze łopatek, prowadząc do odczuwalnej utraty mocy pojazdu. Co prowadzi do odchyleń wartości ciśnienia doładowania.

Kolejnymi częstymi usterkami są:

- spaliny wewnątrz układu
- wycieki oleju w kierunku chłodnicy
- zbyt niskie ciśnienie doładowania
- zbyt wysokie ciśnienie oraz głośna praca turbosprężarki

Masz takie objawy nasza pracownia regeneracji turbosprężarek pomoże w problemie nawet jeżeli jesteś z oddalonych od nas miejscowości 62-200 Gniezno (Wielkopolskie), 93-240 Łódź (Łódzkie), 62-080 Góra (Wielkopolskie), 05-555 Tarczyn (Mazowieckie), 38-400 Tarczyn (Podkarpackie), 32-651 Łęki (Mazowieckie), Katowice 40-854 ( Śląskie), 95-015 Mąkolice (Łódzkie), 10-457 Olsztyn (Warmińsko-mazurskie), 33-170 Zabłędzia (Małopolskie), 72-002 Dołuje (Zachodniopomorskie), 34-400 Nowy Targ (Małopolskie), 22-400 Zamość (Lubelskie), 82-400 Sztum ( Pomorskie), 86-013 Mąkowarsko (Kujawsko-pomorskie), 08-200 Rudnik (Mazowieckie), 66-400 Gorzów Wielkopolski (Lubuskie), Stargard 73-110 (Zachodniopomorskie), 33-230 Słupiec (Małopolskie), 63-041 Chocicza (Wielkopolskie), 89-500 Tuchola (Kujawsko-pomorskie), 78-520 Złocieniec (Zachodniopomorskie), 32-014 Posądza (Małopolskie), 67-120 Kożuchów (Lubuskie), 97-500 Okrajszów (Łódzkie), 14-200 Iława (Warmińsko-mazurskie), 55-100 Trzebnica (Śląskie), 59-230 Mierzowice (Dolnośląskie), 56-321 Bukowice (Dolnośląskie), 62-006 Gruszczyn (Wielkopolskie), 48-300 Nysa (Opolskie), 26-706 Brzezinki Stare (Mazowieckie), 82-300 Elbląg (Warmińsko-Mazurskie), 05-300 Mińsk Mazowiecki (Mazowieckie), 41-600 Świętochłowice (Śląskie), 21-007 Janowice (Lubelskie), 44-240 Żory (Śląskie), 55-095 Byków (Dolnośląskie), 66-002 Zielona Góra (Lubuskie), 44-103 Gliwice (Śląskie), 56-420 Bierutów (Śląskie), 47-100 Strzelce Opolskie (woj. Opolskie), 58-230 Bielawa (Dolnośląskie), 39-331 Chorzelów (Podkarpackie), 32-600 Oświęcim (Małopolskie), 06-500 Mława (Mazowieckie), 55-093 Borowa (Dolnośląskie), 39-300 Wola Mielecka (Podkarpacie), 98-345 Komorniki (Łódzkie), 15-521 Zaścianki (Podlaskie), 66-001 Zielona Góra (Lubuskie), 24-100 Puławy (Lubelskie), 58-300 Wałbrzych (Dolnośląskie), 63-400 Ostrów Wielkopolski (Wielkopolskie), 86-120 Pruszcz (Kujawsko-pomorskie), 05-120 Legionowo (Mazowieckie), 43-100 Tychy (Śląskie).Przyjedziemy do Ciebie i odbierzemy uszkodzoną część. Czas naprawy to 1 dzień.

Wycieki oleju z układu turbo.

W przypadku kiedy turbodoładowanie? traci olej, reakcja musi być natychmiastowa, zanim dojdzie do poważnych uszkodzeń. Zwiększony pobór oleju to sygnał, który może wskazywać na przedostawanie się oleju z części szczelnej na stronę łopatek. Efekt ten objawia się spalinami w kolorach, niebieskim, białym lub czarnym.
Sytuacja robi się groźna kiedy za dużo oleju trafia do chłodnicy powietrza doładowującego. Takie objawy wskazują na połamane łopatki turbiny.

Świsty turbosprężarki.

Nie możemy zapominać, że mamy do czynienia z urządzeniem wysokoobrotowym, które ze względu na wykonywaną pracę będzie wydawało dźwięki. Jednak kiedy dźwięk wydawany przez nasz układ zaczyna narastać, będą to pierwsze objawy zbliżającego się problemu. Odgłosy tarcia, gwizdy lub wycie dochodzące z okolic silnika powinny zwrócić naszą uwagę na stan turbosprężarki. Im szybciej wychwycimy problem i zdecydujemy się na naprawę, tym koszt naprawy będzie niższy.

Uszkodzenia łopatek.

Trafiające do nas układy turbo często mają „wybite” łożyska łopatek. Najczęstszym tego powodem są odpadki (obiekty obce) wpadające w drogę łopatek od strony „świeżego powietrza”. Uderzając w łopatki zostawiają na nich zadry i rysy, które z czasem prowadzą do złego wyważenia, co z czasem powoduje wybicie się łożysk. Do naszych rąk trafiały także turbiny po źle przeprowadzonej naprawie. Były także przypadki dostarczania do nas układów, które po zamontowaniu w pojeździe zostały zniszczone przez pozostawienie w drodze dolotowej powietrza śrub lub nakrętek, które niszczyły łopatki. Zużycie. Kolejnym bardzo prozaicznym powodem, z którym się borykamy to najzwyklejsze w świecie zużycie materiałów mechanicznych. Turbo jak każda część mechaniczna ma przewidzianą żywotność. Po pewnym okresie regeneracja tegoż układu staje się koniecznością. Przy naprawie najważniejszym czynnikiem jest rozpoznanie usterki i jej przyczyny, aby móc odpowiednio skutecznie dokonać naprawy zachowując najwyższe standardy. Kolejnym, często pomijanym przez użytkowników kryterium jest jakość wykonanej usługi. Na jakość równoznacznie ma wpływ dobór wykwalifikowanej kadry, doświadczenie oraz przestrzeganie standardów zalecanych przez producenta układu oddawanego do naprawy. Potwierdza to masa certyfikatów oraz używane przez nas maszyny nierzadko przewyższające swoją dokładnością urządzenia wykorzystywane w fabrykach do produkcji nowych turbosprężarek.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.