Localizations image

Regulacja turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

1. Regulacja turbosprężarki – Tester Turbo Pro – Ustawienie prawidłowe VNT, VGT, VTG – ASO Melett

Turbosprężarki to urządzenia odpowiedzialne za kompresję powietrza i wtłaczanie go do komory spalania silnika w celu zwiększenia osiągów pojazdu. Źle wyregulowane mogą działać zbyt słabo lub przeładowywać(dostarczać zbyt duże ciśnienie) jednostkę napędową, co jest bardzo niebezpiecznym działaniem dla żywotności silnika.


Złej regulacji/rozregulowaniu ulegać mogą turbiny wyposażone w systemy kierowania spalin, takie jak technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny(VNT, VGT, VTG) czy zawór wastegate, na wskutek niewłaściwej kalibracji łopatek zmiennej geometrii VNT w procesie produkcyjnym lub w procesie naprawy turbosprężarki, jeżeli warsztat podejmujący się naprawy nie posiada odpowiedniego sprzętu i wyszkolenia do nastaw VNT. W przypadku wystąpienia problemu z niewłaściwą kalibracją samochód może przechodzić w tryb awaryjny, a w sterowniku silnika zapisywane wtedy zostają błędy „Charge Pressure Control: Positive Deviation”, co oznacza, że system wykrył niewłaściwe działanie regulacji ciśnienia w turbosprężarce.

Odpowiednie ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii kierownic (gruszki, aktuatora, sztangi) jest zatem niezwykle ważne, szczególnie w przypadku wymiany kompletnego rdzenia turbosprężarki, tak zwanego CHRA (Center Housing Rotating Assembly), jednak wiele warsztatów zapomina o tej czynności lub najzwyczajniej nie jest w stanie jej poprawnie wykonać ze względu na brak odpowiedniego zaplecza technicznego. Zdarzają się również sytuacje, w których pozostawiane są stare ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii w błędnym przekonaniu, że są to ustawienia fabryczne/właściwe dla danego urządzenia.

Regulacja turbosprężarki

Kalibracja turbo

Kalibracja mechanizmu zmiennej geometrii kierownic turbiny polega na odpowiednim ustawieniu długości dwóch śrub: śruby regulacyjnej zderzaka oraz śruby regulacyjnej aktuatora (gruszki), potocznie zwanej sztangą. W przypadku gdy ustawienia starego rdzenia turbosprężarki były odpowiednie, wstępne ustawienie śruby regulacyjnej aktuatora lub zderzaka może być wykonywane w oparciu o ustawienia starego CHRA. Wielu dostawców dostarcza odpowiednie dane kalibracyjne do prawidłowego ustawienia śrub regulujących wraz z nowym rdzeniem.

Odpowiednie wyregulowanie mechanizmu zmiennej geometrii VNT jest możliwe do wykonania w domu, jednak jest ono ryzykowne, dlatego lepiej oddać urządzenie do wyspecjalizowanego Turbo serwisu Melett, posiadającego odpowiednią wiedzę, narzędzia oraz analizator VNT(tutaj dobrym przykładem jest MELETT Turboclinic), dzięki któremu specjaliści są w stanie sprawnie wykalibrować praktycznie każdy układ turbodoładowania według zaleceń producenta. Są oni także w stanie sprawdzić i, w razie konieczności, poprawić wyważenie nowego rdzenia turbosprężarki dzięki odpowiedniej wyważarce, co jest równie ważną czynnością.

Dobrze wyregulowana turbosprężarka powinna osiągać odpowiednio dobrane do obrotów jednostki napędowej ciśnienie wtłaczanego powietrza. Nie powinna wydawać przy tym żadnych niestandardowych dźwięków, jak na przykład trzepotanie, które może przyczynić się do całkowitego zniszczenia układu turbodoładowania lub uszkodzenia silnika.

Kalibracja turbo

Komentarze

Przemek 2023-01-24 14:21:05

Regulacja turbosprężarek polega na dostosowaniu ciśnienia doładowania do potrzeb silnika. Jest to ważne, ponieważ zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie doładowania może prowadzić do uszkodzenia silnika lub zwiększenia zużycia paliwa. Regulacja może być ręczna lub automatyczna, zależnie od konstrukcji układu turbosprężarki.

Seba 2022-02-08 14:30:08

Do Ewa jaki koszt ustawienia sztangi i czy robili to na samochodzie czy trzeba dostarczyć turbo?

Ewa 2020-03-05 10:14:55

Ja już jestem umówiona i będzie wykonywana regulacja sztangi turbiny w 1.9 tdi avf, dobrze że tylko na takiej naprawie się skończyło.

Hondzia 2019-08-27 08:53:53

Ciekawe informacje zostały zawarte w tym artykule, aż poczytam inne :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO