bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Regeneracja turbin - Opinie na temat przeprowadzonych napraw

Zasady korzystania z turbosprężarki, możliwości oraz zagrożenia

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Każdy, kto siedział za sterami turbodoładowanego samochodu, dobrze zna efekt jaki powoduje działanie turbosprężarki, gwałtowne przyspieszenie, uczucie wciskania w fotel i charakterystyczny świst powietrza. Każdy użytkownik takiego pojazdu, również dobrze wie jaki pozytywny wpływ na redukcję emisji spalin i poprawienie osiągów ma jej obecność. Dzięki temu artykułowi podobną szansę, poznania zalet turbo, będą mieli wszyscy Ci, którzy jeszcze przyjemności siedzenia za kierownicą turbo samochodu nie mieli.


Regeneracja Turbin Opinia
Regeneracja Turbin Opinia


Aby zwiększyć moc auta, koniecznym zdaje się zainstalowanie silnika o większej pojemności i mocy, jednak jest prostsze, tańsze i dużo przyjemniejsze rozwiązanie, a jest nim turbosprężarka. Zainstalowanie układu doładowującego silnik spowoduje, że do silnika tłoczone będzie sprężone powietrze, a osiągi silnika wzrosną bez ingerencji w jego pojemność. Tłoczenie powietrza odbywa się przy współpracy dwóch, połączonych w jedno, urządzeń, a mianowicie sprężarki powietrza i turbiny napędzanej gazami spalinowymi. Turbosprężarka jest alternatywą dla mechanicznego kompresora i w wielu kwestiach go przewyższa (ale przy innych musi ustąpić). Zasada jej działania jest prosta: gazy spalinowe zamiast bezpośrednio do wydechu trafiają do turbosprężarki, do jej części tzw. ciepłej a dopiero potem do wydechu. Praca, jaką wykonują, przepływając przez turbinę, wprawia ją w ruch, a to z kolei wywołuje ruch talerza kompresji ze sprężarki z części zimnej, co spręża powietrze i następnie wtłacza do silnika. W połączeniu z EGR i VNT turbosprężarka daje naprawdę niesamowite efekty. Gwoli ścisłości dodam, że EGR to recyrkulacja spalin zmniejszająca ilość produkowanych trujących tlenków a VNT to zmienna geometria podawania spalin na wirnik turbiny. Turbo pracuje w bardzo wymagających warunkach, w bardzo wysokiej temperaturze i przy prędkości obrotowej sięgającej nawet 200 tysięcy obrotów na minutę, więc nietrudno jest się domyślić, że w pracy tego podzespołu, zdarzają się usterki. Zapewnienie turbinie wystarczającej ilości oleju powinno zagwarantować nam jej dłuższą żywotność, a co za tym idzie, zmniejszy koszt eksploatacji, warto więc wiedzieć jak o to zadbać. Najistotniejsze jest, że pompa oleju, która olej na łożysko turbiny dostarcza, jest zasilana elektrycznie, a więc nie pracuje przy wyłączonym silniku.



Turbina po regeneracji
Turbina po regeneracji


Stąd też, nim olej zostanie dostarczony do turbosprężarki po włączeniu silnika, musi minąć trochę czasu i niewskazane jest wprowadzanie silnika na wysokie obroty zaraz po odpaleniu. Ten sam powód zmusza nas, aby po zatrzymaniu auta nie gasić silnika, tylko dać mu chwilę, aby turbina (wciąż kręcąca się z powodu swojej bezwładności) zatrzymała się i przestygła, ponieważ jak silnik wyłączymy, wyłączona zostanie również pompa oleju, a w efekcie oleju na łożysku zabraknie i turbo może się zatrzeć. W przypadku, kiedy do uszkodzenia podzespołu już doszło, należy zastanowić się, czy wymiana turbiny nie będzie rozwiązaniem mniej ekonomicznym, niż jej regeneracja. Różne opinie krążą wśród mechaników i w Sieci, na temat jakości regenerowanych podzespołów, jakim są turbosprężarki. Biorąc jednak pod uwagę, iż Garrett, jeden z czołowych producentów na rynku, na sprężarki regenerowane w swoich fabrykach, daje gwarancje taką samą jak na nowe (gdzie cena to tylko 50% ceny nowej turbiny), można z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że jest ona jakościowa. Co tyczy się turbosprężarek regenerowanych w innych zakładach, niż producencki, to niekiedy jest to niestety loteria. Regeneracja turbo wymaga specjalistycznego sprzętu, którego wiele zakładów mechaniki zwyczajnie nie posiada, więc przed zdecydowaniem się na usługi zakładu, warto wpierw zorientować się jakim zapleczem technologicznym dysponuje, czy posiada jakieś opinie. Zmniejszy to ryzyko, że turbosprężarka, znów ulegnie awarii i konieczna będzie rewizyta w zakładzie.


Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.