Localizations image

Objawy uszkodzonej Turbosprężarki

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Objawy uszkodzonej turbosprężarki

Bosch Diesel Service, Bosch Car Service i Melett warsztat – najlepsza obsługa w razie awarii turbiny. Regenerujemy i naprawiamy z pasją. OBJAWY USZKODZONEJ TURBOSPRĘŻARKI

Objawy uszkodzonej turbosprężarki

Turbosprężarki w silnikach diesla

Od drugiej połowy XX wieku turbosprężarki są niekwestionowanym liderem w zakresie stosowanych w samochodach ciężarowych, dostawczych i osobowych układów doładowania. Są to urządzenia niezwykle odporne na wyeksploatowanie, jednak wrażliwe na złej jakości olej i zanieczyszczenia, mogące doprowadzić do szeregu poważnych uszkodzeń zarówno w układzie turbodoładowania, jak i silniku.

Turbosprężarki coraz częściej można znaleźć pod maskami samochodów, ponieważ znacząco poprawiają one charakterystykę pracy i osiągi silnika, jednocześnie zmniejszając emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Niestety, pomimo tworzenia ich z wysokiej jakości i trwałości materiałów, nie są to urządzenia niezniszczalne, zaś wiele objawów związanych z ich uszkodzeniem może być przypisane defektowi zupełnie innego podzespołu w samochodzie ze wglądu na fakt, iż często się pokrywają.

Gdy dojdzie do uszkodzenia turbosprężarki, spod maski mogą zacząć wydobywać się dziwne dźwięki, takie jak głośny gwizd, przypominające syrenę uprzywilejowanego pojazdu wycie, tarcie dwóch metalowych elementów czy stukanie. Takie odgłosy towarzyszą zwykle wyeksploatowaniu rdzenia turbosprężarki lub jej zatarciu, niemal zawsze oznaczając konieczność kosztownej wymiany lub regeneracji układu turbodoładowania. Mimo iż zwykle jest to objaw wyrobionego wirnika turbiny, warto sprawdzić szczelność przewodów miedzy turbosprężarką a chłodnicą międzystopniową, ponieważ mocno sprężone powietrze w trakcie wydostawania się przez drobną nieszczelność także będzie wydawało z siebie gwizd, zaś stukanie i tarcie może wydobywać się z silnika.

Turbosprężarki w silnikach diesla

Spadki mocy - uszkodzona turbosprężarka

Czasem mogą także pojawiać się spadki mocy, które mogą być trwałe lub okresowe. Jeżeli spadki są tylko okresowe, to znaczy że zapieczeniu uległy kierownice turbiny, co spowodowane zostało przez zebrany wewnątrz korpusu nagar. Mimo iż defekt ten wydaje się być błahy, może stwarzać bardzo duże zagrożenie, na przykład w momencie nagłej utraty mocy przy wyprzedzaniu. Trwały spadek mocy z kolei zwykle jest wywoływany przez wyrobienie rdzenia turbosprężarki lub brak szczelności pomiędzy turbosprężarką a układami przelotowymi.

Jeżeli pojawi się gdzieś nieszczelność przewodów łączących układy turbodoładowania, olejowy i wydechowy, może się pojawić zwiększony apetyt na olej silnikowy. Niestety ta przypadłość może być także oznaką wyeksploatowania pierścieni uszczelniających i łożysk, które osadzone są w centralnym kadłubie turbosprężarki. Jeżeli olej przedostaje się do turbosprężarki, to pojawić się może jeszcze jeden objaw, a mianowicie duża ilość dymu wydostająca się z układu wydechowego, w kolorze czarnym lub błękitnym. Błękitny dym to znak, że spalaniu ulega olej silnikowy, co oznacza przedostawanie się go do turbosprężarki lub uszkodzenie panewek w jednostce napędowej. Czarne kłęby dymu są objawem dotyczącym samochodów z silnikami wysokoprężnymi, w których mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest odpowiednio(w pełni) spalana, czego przyczyną zwykle bywa za małe ciśnienie doładowania.

Należy pamiętać, że wszystkie z powyższych objawów mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia pasażerów, a także narażać właściciela pojazdu na niezwykle wysokie koszty naprawy, jeżeli ten nie zdecyduje się działać natychmiast po ich napotkaniu. Dlatego też należy jak najszybciej skonsultować się z doradcą Melett Turboserwis Pawlik, który będzie mógł przeprowadzić dokładną diagnostykę pojazdu i ocenić co dokładnie uległo uszkodzeniu.

Spadki mocy - uszkodzona turbosprężarka

Komentarze

Paweł 2023-01-24 13:35:55

Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona, można zauważyć: mniejszą moc silnika, wyciek dymu z wydechu, dźwięki z pobliskiej turbosprężarki, podwyższoną temperaturę silnika, niestabilne działanie silnika, brak równowagi ciśnienia oleju, problemy z emisją spalin, błędy komputera silnika, a także problemy z dostarczaniem powietrza do silnika.

Miron 2020-03-04 13:40:02

Jazda z uszkodzoną turbiną to niedorzeczne! Nie można być tak nieodpowiedzialnym.

imie 2019-08-27 13:57:55

Dobry artykuł pokazujący, jak wiele objawów ostrzega nas przed całkowitym zniszczeniem turbo

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO