Objawy uszkodzonej turbosprężarki
Bosch Diesel Service, Bosch Car Service i Melett warsztat – najlepsza obsługa w razie awarii turbiny. Regenerujemy i naprawiamy z pasją. OBJAWY USZKODZONEJ TURBOSPRĘŻARKI
Objawy uszkodzonej Turbosprężarki
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarki w silnikach diesla
Od drugiej połowy XX wieku turbosprężarki są niekwestionowanym liderem w zakresie stosowanych w samochodach ciężarowych, dostawczych i osobowych układów doładowania. Są to urządzenia niezwykle odporne na wyeksploatowanie, jednak wrażliwe na złej jakości olej i zanieczyszczenia, mogące doprowadzić do szeregu poważnych uszkodzeń zarówno w układzie turbodoładowania, jak i silniku.
Turbosprężarki coraz częściej można znaleźć pod maskami samochodów, ponieważ znacząco poprawiają one charakterystykę pracy i osiągi silnika, jednocześnie zmniejszając emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Niestety, pomimo tworzenia ich z wysokiej jakości i trwałości materiałów, nie są to urządzenia niezniszczalne, zaś wiele objawów związanych z ich uszkodzeniem może być przypisane defektowi zupełnie innego podzespołu w samochodzie ze wglądu na fakt, iż często się pokrywają.
Gdy dojdzie do uszkodzenia turbosprężarki, spod maski mogą zacząć wydobywać się dziwne dźwięki, takie jak głośny gwizd, przypominające syrenę uprzywilejowanego pojazdu wycie, tarcie dwóch metalowych elementów czy stukanie. Takie odgłosy towarzyszą zwykle wyeksploatowaniu rdzenia turbosprężarki lub jej zatarciu, niemal zawsze oznaczając konieczność kosztownej wymiany lub regeneracji układu turbodoładowania. Mimo iż zwykle jest to objaw wyrobionego wirnika turbiny, warto sprawdzić szczelność przewodów miedzy turbosprężarką a chłodnicą międzystopniową, ponieważ mocno sprężone powietrze w trakcie wydostawania się przez drobną nieszczelność także będzie wydawało z siebie gwizd, zaś stukanie i tarcie może wydobywać się z silnika.
Spadki mocy - uszkodzona turbosprężarka
Czasem mogą także pojawiać się spadki mocy, które mogą być trwałe lub okresowe. Jeżeli spadki są tylko okresowe, to znaczy że zapieczeniu uległy kierownice turbiny, co spowodowane zostało przez zebrany wewnątrz korpusu nagar. Mimo iż defekt ten wydaje się być błahy, może stwarzać bardzo duże zagrożenie, na przykład w momencie nagłej utraty mocy przy wyprzedzaniu. Trwały spadek mocy z kolei zwykle jest wywoływany przez wyrobienie rdzenia turbosprężarki lub brak szczelności pomiędzy turbosprężarką a układami przelotowymi.
Jeżeli pojawi się gdzieś nieszczelność przewodów łączących układy turbodoładowania, olejowy i wydechowy, może się pojawić zwiększony apetyt na olej silnikowy. Niestety ta przypadłość może być także oznaką wyeksploatowania pierścieni uszczelniających i łożysk, które osadzone są w centralnym kadłubie turbosprężarki. Jeżeli olej przedostaje się do turbosprężarki, to pojawić się może jeszcze jeden objaw, a mianowicie duża ilość dymu wydostająca się z układu wydechowego, w kolorze czarnym lub błękitnym. Błękitny dym to znak, że spalaniu ulega olej silnikowy, co oznacza przedostawanie się go do turbosprężarki lub uszkodzenie panewek w jednostce napędowej. Czarne kłęby dymu są objawem dotyczącym samochodów z silnikami wysokoprężnymi, w których mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest odpowiednio(w pełni) spalana, czego przyczyną zwykle bywa za małe ciśnienie doładowania.
Należy pamiętać, że wszystkie z powyższych objawów mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia pasażerów, a także narażać właściciela pojazdu na niezwykle wysokie koszty naprawy, jeżeli ten nie zdecyduje się działać natychmiast po ich napotkaniu. Dlatego też należy jak najszybciej skonsultować się z doradcą Melett Turboserwis Pawlik, który będzie mógł przeprowadzić dokładną diagnostykę pojazdu i ocenić co dokładnie uległo uszkodzeniu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona, można zauważyć: mniejszą moc silnika, wyciek dymu z wydechu, dźwięki z pobliskiej turbosprężarki, podwyższoną temperaturę silnika, niestabilne działanie silnika, brak równowagi ciśnienia oleju, problemy z emisją spalin, błędy komputera silnika, a także problemy z dostarczaniem powietrza do silnika.
Jazda z uszkodzoną turbiną to niedorzeczne! Nie można być tak nieodpowiedzialnym.
Dobry artykuł pokazujący, jak wiele objawów ostrzega nas przed całkowitym zniszczeniem turbo