bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Objawy uszkodzonej turbiny

Objawy uszkodzenia turbiny – Co powinieneś wiedzieć !!! – Ważne informacje Malett Turbo-service | REGENERACJA, A MOŻE WYMIANA NA NOWĄ

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Nowsze generacje turbosprężarek, mimo wykorzystywania niezwykle wytrzymałych materiałów do ich produkcji, są wrażliwe na zanieczyszczenia czy brak olejowania, co skutkuje awariami w ostateczności dochodzi do regeneracji turbospręzarki. W niniejszym artykule przybliżymy Państwu najczęstsze objawy uszkodzenia układu turbodoładowania, a także ich przyczyny.

Duża ilość dymu z układu wydechowego, zabarwionego na czarno lub niebiesko

Błękitny kolor spalin wywoływany jest przez spalanie oleju silnikowego, co może być spowodowane nieszczelnością układu turbodoładowania(przede wszystkim pierścienie uszczelniające) lub awarię panewek w silniku, zaś czarnymi kłębami z wydechu owocuje niedopalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, co dotyczy przede wszystkim silników wysokoprężnych, w których do komory spalania wtłaczana jest zbyt mała ilość sprężonego powietrza. Może to być także skutek awarii pompy wtryskowej lub samych wtryskiwaczy.

Jeżeli nasze auto wykazuje się nadmiernym apetytem na olej silnikowy, możemy podejrzewać wyeksploatowanie łożysk i pierścieni uszczelniających w turbosprężarce, co powoduje przedostawanie się oleju w niepowołane miejsca i wyżej opisany objaw błękitnego dymu. Często jest to jednak spowodowane zatkaniem przewodu odprowadzającego olej silnikowy z układu turbodoładowania lub brak szczelności pomiędzy turbiną a układem dolotowym.

Opóźniona reakcja na zwiększenie obrotów silnika, stały lub okresowy spadek mocy i brak słyszalnej pracy turbosprężarki, świecąca kontrolka błędu

Okresowa utrata mocy i świecąca kontrolka błędu dotyczą głównie turbosprężarek z technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny, które to kierownice zapiekają się na wskutek zebranego nagaru i turbosprężarka nie jest w stanie osiągnąć prędkości obrotowej wymaganej do sprężenia odpowiedniej ilości powietrza. Stały spadek mocy i brak charakterystycznego dźwięku pracującej turbosprężarki to zazwyczaj wyeksploatowanie urządzenia lub jego zatarcie czy nieszczelność na linii turbosprężarka-układy przelotowe.

Gwizd, wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, stukanie lub tarcie metalu o metal, inne głośne dźwięki wydobywające się spod maski

Stukanie i głośna praca mogą wskazywać w takim samym stopniu awarię układu turbodoładowania, zawieszenia czy jednostki napędowej, jednak przy pozostałych objawach zwykle okazuje się, że to właśnie turbosprężarka jest winna nieprzyjemnym dźwiękom towarzyszącym pasażerom podczas jazdy. Jeżeli to turbosprężarka wydaje z siebie dziwne odgłosy, to prawdopodobnie wyrobiony jest wirnik turbiny lub do sprężarki dostały się jakieś zanieczyszczenia, które trzeba niezwłocznie usunąć. Często głośna praca turbosprężarki jest oznaką rychłego końca jej działania, i wtedy należy wymienić cały jej rdzeń(RCHA) w profesjonalnym zakładzie Turbo-Serwis Melett, wyspecjalizowanym w regeneracji turbosprężarek lub zakupić nowy egzemplarz. Gwizd może być spowodowany pęknięciem przewodu doprowadzającego skompresowane powietrze do chłodnicy międzystopniowej, czyli intercoolera, dlatego w poszukiwaniu przyczyny warto zajrzeć także w to miejsce. Tarcie metalu o metal i stukanie mogą dotyczyć turbosprężarki, ale też jednostki napędowej, dlatego należy natychmiast udać się do mechanika w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki.

Pamiętajmy, że niemal wszystkie objawy uszkodzenia turbosprężarki mogą dotyczyć awarii innego podzespołu, a wiedza nabyta w internecie zwykle nie jest wystarczająca, dlatego aby uniknąć potencjalnie wysokich kosztów związanych z naprawą warto udać się jak najszybciej do warsztatu Bosch Diesel Service - Pawlik.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.