bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Objawy uszkodzonej turbiny – Melett Serwis – warto wiedzieć…

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turbosprężarka to ważny element naszego pojazdu, odpowiadający za jego lepsze osiągi. Jak rozpoznać uszkodzenia systemu turbodoładowania? Niestety większość symptomów uszkodzenia turbosprężarki może oznaczać awarie zupełnie innych komponentów naszego pojazdu, takich jak silnik, pompa oleju, czy układy przelotowe. W niniejszym tekście postaramy się przybliżyć najczęstsze objawy.

Turbina głośno pracuje lub gwiżdże przy zwiększaniu obrotów


Jeżeli usłyszymy głośną pracę pod maską, nie oznacza to jeszcze w 100% uszkodzenia turbiny, jednak z całą pewnością powinniśmy odwiedzić mechanika z turboserwisu Melett, ponieważ zwykle jest to objaw poważniejszych awarii. Jeżeli w trakcie jazdy słyszymy dźwięki przypominające tarcie o siebie metalowych elementów nasilający się wraz ze zwiększeniem obrotów silnika lub wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, najprawdopodobniej mamy uszkodzoną turbosprężarkę.

Samochód nagle traci moc, turbosprężarka reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie pedału gazu lub świeci się kontrolka błędu

Kiedy nasze auto zaczyna gwałtownie tracić moc i nie słyszymy aby turbosprężarka pracowała, możemy podejrzewać uszkodzenie układu doładowania. Jazda z taką turbosprężarką nie należy do bezpiecznych, ponieważ może nam braknąć mocy na przykład w czasie wyprzedzania, uniemożliwiając nam sprawne wykonanie manewru. Świecąca się kontrolka błędu często oznacza przeładowanie, które doprowadzić może do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej i kosztownej naprawy turbosprężarki. Zwykle przyczynia się do tego zebrany nagar, powodujący zacięcie łopatek.

Nadmierna ilość spalin wydobywających się z układu wydechowego, czarne lub niebieskie zabarwienie dymu

Jeśli nasz samochód zmienia się w maszynkę do wytwarzania błękitnego dymu, możemy być pewni, że jednostka napędowa spala olej silnikowy, co spowodowane może być brakiem szczelności turbosprężarki. Czarny dym z kolei sugeruje niedopalenie paliwa, które spowodowane może być tłoczeniem zbyt małej ilości powietrza przez turbosprężarkę. Podobne objawy w przypadku silników wysokoprężnych występują także przy awarii pompy wtryskowej lub samych wtryskiwaczy.

Ubytki oleju silnikowego, wycieki lub duża ilość oleju w układzie dolotowym

Częstą przyczyną zwiększonego apetytu naszego auta na olej silnikowy jest uszkodzona turbosprężarka. Oznacza to wyeksploatowanie łożysk turbiny, skutkujące przedostawaniem się oleju zarówno do komory spalania, jak i do układu wydechowego. Wtedy pojawić się może wspomniany już dużej ilości błękitny dym z rury wydechowej.

Każdy z wyżej wymienionych objawów nie jest całkowicie pewnym potwierdzeniem uszkodzenia naszej turbosprężarki, jednak wymaga natychmiastowej konsultacji z Bosch Diesel Service - Pawlik warsztatem Melett specjalizującym się regeneracji naprawie turbosprężarek samochodowych.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.