Objawy uszkodzonej turbiny – Melett Serwis – warto wiedzieć…
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Uszkodzenie turbosprężarki - objawy - Melett Serwis
Turbosprężarka to ważny element naszego pojazdu, odpowiadający za jego lepsze osiągi. Jak rozpoznać uszkodzenia systemu turbodoładowania? Niestety większość symptomów uszkodzenia turbosprężarki może oznaczać awarie zupełnie innych komponentów naszego pojazdu, takich jak silnik, pompa oleju, czy układy przelotowe. W niniejszym tekście postaramy się przybliżyć najczęstsze objawy.
2. Turbina głośno pracuje lub gwiżdże przy zwiększaniu obrotów
Jeżeli usłyszymy głośną pracę pod maską, nie oznacza to jeszcze w 100% uszkodzenia turbiny, jednak z całą pewnością powinniśmy odwiedzić mechanika z turboserwisu Melett, ponieważ zwykle jest to objaw poważniejszych awarii. Jeżeli w trakcie jazdy słyszymy dźwięki przypominające tarcie o siebie metalowych elementów nasilający się wraz ze zwiększeniem obrotów silnika lub wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, najprawdopodobniej mamy uszkodzoną turbosprężarkę.
Samochód nagle traci moc, turbosprężarka reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie pedału gazu lub świeci się kontrolka błędu
Kiedy nasze auto zaczyna gwałtownie tracić moc i nie słyszymy aby turbosprężarka pracowała, możemy podejrzewać uszkodzenie układu doładowania. Jazda z taką turbosprężarką nie należy do bezpiecznych, ponieważ może nam braknąć mocy na przykład w czasie wyprzedzania, uniemożliwiając nam sprawne wykonanie manewru. Świecąca się kontrolka błędu często oznacza przeładowanie, które doprowadzić może do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej i kosztownej naprawy turbosprężarki. Zwykle przyczynia się do tego zebrany nagar, powodujący zacięcie łopatek.
Nadmierna ilość spalin wydobywających się z układu wydechowego, białe, czarne lub niebieskie zabarwienie dymu.
Jeśli nasz samochód zmienia się w maszynkę do wytwarzania błękitnego dymu, możemy być pewni, że jednostka napędowa spala olej silnikowy, co spowodowane może być brakiem szczelności turbosprężarki. Czarny dym z kolei sugeruje niedopalenie paliwa, które spowodowane może być tłoczeniem zbyt małej ilości powietrza przez turbosprężarkę. Podobne objawy w przypadku silników wysokoprężnych występują także przy awarii pompy wtryskowej lub samych wtryskiwaczy.
Ubytki oleju silnikowego, wycieki lub duża ilość oleju w układzie dolotowym
Częstą przyczyną zwiększonego apetytu naszego auta na olej silnikowy jest uszkodzona turbosprężarka. Oznacza to wyeksploatowanie łożysk turbiny, skutkujące przedostawaniem się oleju zarówno do komory spalania, jak i do układu wydechowego. Wtedy pojawić się może wspomniany już dużej ilości błękitny dym z rury wydechowej.
Każdy z wyżej wymienionych objawów nie jest całkowicie pewnym potwierdzeniem uszkodzenia naszej turbosprężarki, jednak wymaga natychmiastowej konsultacji z Bosch Diesel Service - Pawlik warsztatem Melett specjalizującym się regeneracji naprawie turbosprężarek samochodowych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Objawy uszkodzonej turbosprężarki mogą obejmować: spadek mocy silnika, dłuższy czas rozruchu silnika, brak lub ograniczona reakcja na dodanie gazu, huczenie lub głośne stuki z okolic turbosprężarki, wzrost zużycia paliwa, czarny dym z rury wydechowej, a także błąd komputera pokładowego dotyczący turbosprężarki Należy pamiętać, że uszkodzenie turbosprężarki może być spowodowane różnymi przyczynami, dlatego ważne jest, aby skonsultować się z profesjonalistą, aby ustalić przyczynę i dobrać odpowiednie działanie naprawcze.
w moim c-max 16 tdci 90 km przy wyprzedzaniu są momenty jak by silnik ciągnął i zwalniał jak by brakowało mocy ; proszę o pomoc
Mi auto dalej dymi mimo że turbina wymieniona mam nadzieję że to resztki niewypalonego oleju kopci na biało albo pierścienie
Po objawach wydaje mi się, że mam uszkodzone łopatki turbiny. Mam nadzieję, że uda coś się z tym jeszcze zrobić.
Naprawdę warto wiedzieć, bo można sobie biedy narobić, jak się nie wie jakie są objawy uszkodzenia turbiny