bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Naprawa turbiny Warszawa

NAPRAWA TURBIN WARSZAWA | Mazowieckie Turbo Centrum – warsztaty Meletta

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Miasto stołeczne Warszawa jest obecnie największą metropolią w Polsce, a także jej stolicą oraz jedynym miastem na terenie kraju z ustrojem określonym odrębną ustawą. Jest to także największy ośrodek gospodarczy w obrębie Rzeczypospolitej.

Warszawa rozciąga się na obszarze 517,24km2 w rejonie Niziny Środkowomazowieckiej, wzdłuż centralnej części biegu Wisły, będącej największą rzeką w Polsce. Na stałe mieszka tu aż 1 735 442(4,5% ludności kraju) osoby, co stanowi bezsprzecznie najwyższy wynik na liście polskich miast, a biorąc pod uwagę całą aglomerację warszawską, której to miasto jest centralnym ośrodkiem, liczba mieszkańców wzrośnie do nawet trzech milionów. Średnia wartość zagęszczenia ludności w Warszawie wynosi około 3355 osób na kilometr kwadratowy. Wartą odnotowania ciekawostką jest fakt, że Warszawa jest jedyną w Europie stolicą sąsiadującą bezpośrednio z parkiem narodowym. Miasto powstało przed 1294 rokiem jako wioska rybacka Warszowa, by w 1413 roku stać się stolicą Księstwa Mazowieckiego, które zostało wcielone do Korony Królestwa Polskiego w 1526 roku.

Miasto to jest niezwykle ważnym ośrodkiem przemysłowym i zarazem ogromnym węzłem komunikacyjnym, w którego skład wchodzi 6 dróg krajowych, 3 drogi ekspresowe, 14 tras wojewódzkich oraz dwa międzynarodowe porty lotnicze: Lotnisko Warszawa-Okęcie imienia Chopina i Port lotniczy Warszawa-Modlin. W Warszawie znajduje się aż 1/12(w skali kraju) siedzib przedsiębiorstw, które zarejestrowały swoją działalność w Polsce. Swoje zakłady produkcyjne mają tu takie firmy i koncerny jak Polfa Tarchomin, Procter & Gamble, ArcelorMittal czy Wedel.

Warszawa to ogromna metropolia, po terenie której codziennie porusza się niezliczona liczba pojazdów, wiele z nich zaś posiada układy turbodoładowania. Są to systemy umożliwiające zwiększenie osiągów i poprawę działania pojazdu obciążonego ładunkiem lub poruszającego się na dużych wysokościach, zmniejszające przy okazji emisję szkodliwych substancji oraz pozwalające na zredukowanie spalania. Turbosprężarki okazują się szczególnie pomocne w przypadku nowych konstrukcji wyposażonych w małolitrażowe silniki. Aby sprostać warunkom pracy, czyli temperaturom dochodzącym do tysiąca stopni Celsjusza i prędkościami obrotowymi w przedziale od 100 000 do nawet 300 000(niektóre modele) obrotów na minutę, układy turbodoładowania muszą być tworzone z niebywale wytrzymałych materiałów i stopów metali, takich jak Ni-Resist(od 11 do 16% niklu, do 4% chromu, do 8% miedzi, do 2% manganu oraz 2,5% krzemu), MaRM247(19% chromu, 5% niobu, 3% molibdenu, 0,9% tytanu, 0,6% glinu, 9% żelaza i 0,05% węgla) czy Inconel, zawierającego 36 do nawet 65% niklu. Wykorzystuje się tu również czysty tytan, w szczególności przy produkcji wirników turbiny. Niestety im nowocześniejsze układy turbodoładowania, tym bardziej podatne na uszkodzenia, wywoływane przez drobiny materiałów, różnego rodzaju zanieczyszczenia czy brak odpowiedniego olejowania. Zdarza się również, że defekt spowodowany jest przez nieumiejętne eksploatowanie samochodu posiadającego turbosprężarkę.

Będąc właścicielem pojazdu z uszkodzonym układem turbodoładowania mamy kilka opcji: możemy zakupić używany egzemplarz, którego sprawności nie będziemy pewni i który może okazać się finansową pułapką lub kupić nową turbosprężarkę, która jest bardzo droga i w przypadku niektórych pojazdów zupełnie niedostępna. Na szczęście istnieje trzecia opcja, czyli regeneracja turbosprężarki. Jest to, prościej mówiąc, naprawa polegająca na dokładnym rozebraniu, wyczyszczeniu i sprawdzeniu każdego elementu z osobna pod kątem najmniejszych nawet mankamentów i defektów, a następnie wymianie wszystkich uszkodzonych komponentów wraz z częściami eksploatacyjnymi, czyli łożyskami i pierścieniami uszczelniającymi FIRMY MELETT. Regeneracji nie powinniśmy przeprowadzać sami, ani też oddawać uszkodzonej turbosprężarki do pierwszego napotkanego warsztatu, lecz skontaktować się z profesjonalnym zakładem TURBOSERWIS – Bosch Diesel Service – Pawlik ASO MELETT zajmującym się naprawą układów turbodoładowania. Zakłady regenerujące turbosprężarki posiadają niezbędną wiedzę i wyposażenie pozwalające na przeprowadzenie pełnej diagnostyki, sprawdzenia parametrów urządzenia a także niemożliwego do wykonania bez odpowiedniego sprzętu wyważenia rdzenia turbosprężarki czy dokładnej regulacji nastawu kierownic(ostatnia czynność dotyczy układów turbodoładowania wyposażonych w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, w skrócie VNT lub VGT). Oddanie uszkodzonej turbosprężarki do wyspecjalizowanego serwisu daje nam gwarancję sprawności urządzenia porównywalnej z całkowicie nowym egzemplarzem, a także jego wysoką żywotność przez długi czas eksploatacji.

Z pracowni multiregeneracji części samochodowych Bosch Service Pawlik można korzystać wysyłkowo z miast Piaseczno, Góra Kalwaria, Prażmów, Chynów, Czersk, Sobienie-Jeziory, Grażyna, Wilga, Grójec, Kobylin, Tyczyn, Łazy, Osieczek, Tuniki, Byki, Biała Rawska, Kowiesy, Ossa, Mszczonów, Radziejowice, Nadarzyn, Piastów, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Żyrardów, Wiskitki, Miedniewice, Guzów, Błonie, Sochaczew, Paprotna, Teresin, Żelazowa Wola, Leszno, Granica, Laski, Brochów, Sowia Wola, Nowe Polesie, Leoncin, Czerwińsk n. Wisłą, Łomianki, Czosnów, Nowy Dwór Mazowiecki, Pomiechówek, Nasielsk, Jabłonna, Legionowo, Wieliszew, Serock, Klusek, Dzierżenin, Trzepowo, Marki, Radzymin, Mokre, Lasków, Wyszków, Ząbki, Zielonka, Wołomin, Jasienica, Tłuszcz, Wagan, Oble, Urle, Iły, Łochów, Ostrówek, Okuniew, Rządza, Stanisławów, Dobre, Drop, Wiktoria, Trawy, Jugi, Okuniew, Halinów, Dębe Wielkie, Mińsk Mazowiecki, Kałuszyn, Wity, Mrozy, Cegłów, Jeruzal, Latowicz, Zaków, Drożdżówka, Wola Ducka, Kołbiel, Piława, Trąbki, Garwolin, Miętne, Unin, Chromin, Kulbiny i wielu innych miejscowości województwa Mazowieckiego.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.