bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Najbardziej skuteczna metoda - CZYSZCZENIE TURBINY – samochody osobowe i dostawcze

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl



W internecie nie ma zbyt wiele informacji na temat tego jak poprawnie przeprowadzić czyszczenie turbosprężarki naszego silnika. Główną przyczyną braku takich informacji jest fakt, aby przeczyścić turbinę trzeba posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz zaplecze sprzętowe.*

Dlaczego turbo się brudzi?



Sprężone powietrze jest niezbędne do poprawnej pracy silnika spalinowego. Turbosprężarka wtłacza większe ilości powietrza do komór silnika. To sprężenie skutkuje zwiększoną wydajnością silnika. Słabe rozproszenie paliwa prowadzi do osadzania się sadzy co może powodować zapychanie się układu wydechowego. To wytwarza negatywne ciśnienie na turbosprężarce, blokując spaliny i redukując moc silnika. Dodatkowo poza niską mocą naszego pojazdu pojawiają się takie symptomy jak:

- dziwne dźwięki przy zapalaniu pojazdu
- głośny układ turbo
- białe spaliny
- duża konsumpcja oleju

Jak przedłużyć żywotność naszego turbo?



Turbodoładowanie jest smarowane olejem silnikowym. Dlatego najlepszym środkiem zapobiegawczym jest przestrzeganie przez użytkownika zaleceń producenta co do okresów wymiany oraz typu stosowanego oleju. Czas i okres kiedy regeneracja turbosprężarki będzie konieczna będzie znacząco wydłużony, a naprawa turbiny będzie czynności bardzo rzadko nas dotykającą w codziennej eksploatacji samochodu osobowego, czy dostawczego oraz ciężarowego.

Pierwszą przyczyną nadmiernego zużycia turbiny jest jej nadużycie spowodowane natychmiastowym ruszeniem pojazdu zaraz po zapłonie silnika. Dzisiejsze samochody to bardzo rozbudowane urządzenia. Są one jednak proste w obsłudze. Przekręcamy kluczyk i jedziemy. Jednak w tym krótkim czasie – od momentu przekręcenia kluczyka – pod maską naszego pojazdu idzie w ruch wiele elementów potrzebnych do prawidłowego działania całego układu. Jednym z najważniejszych ogniw jest w tym przypadku jest przepływ oleju z pompy do turbodoładowania. Po zapłonie mamy minimalne opóźnienie zanim olej zacznie być pompowany do układu turbo naszego silnika. W tym czasie turbosprężarka już pracuje na o wiele wyższych obrotach niż sam silnik. Przez ten krótki czas turbo pracuje bez smarowania. Bardzo ważne zatem jest aby olej był doprowadzany szybko i wydajnie, aby zapobiec uszkodzeniom łożysk i innych elementów ruchomych w naszym doładowaniu. W tym krytycznym momencie dobrze jest zachować trzy do pięciu minut przed ruszeniem z miejsca, aby dać czas olejowi na dojście do odpowiedniej temperatury. W przypadku gdy pojazd nie był użytkowany w granicach 3 godzin, możemy zredukować ten czas do około minuty. Powód dla takiego postępowania jest prosty – chcemy umożliwić aby olej doszedł do optymalnej temperatury pracy. Olej zmienia swoje właściwości pod wpływem temperatury, gdy silnik nie pracuje przez dłuższy czas robi się gęsty i ma utrudnioną drogę przez przewody, filtry znajdujące się w układzie. Idealną temperaturą pracy oleju jest 80-100 stopni. W zimny dzień rozgrzanie pojazdu do takiej temperatury silnika może zając nawet 20 minut. Rozgrzanie silnika do odpowiedniej wartości pozwoli na zachowanie odpowiednich wartości smarowania. Podobnie ma się sprawa z pozostawieniem silnika do „ostygnięcia” po zakończonej jeździe. Są to podstawowe czynności zaraz po dbaniu o filtr powietrza, które zaowocują długą i bezawaryjną pracą naszego układu turbodoładowania.

Jak czyścic turbosprężarkę?



Ze względu na specjalistyczny sprzęt potrzebny do wykonania poprawnego czyszczenia turbosprężarki, taki jak wanna ultradźwiękowa lub myjka wysokociśnieniowa zalecamy, aby te czynności przeprowadzał wykwalifikowany zakład regeneracji turbosprężarek Melett. Często też podczas czyszczenia, naprawy turbiny na światło dzienne wychodzą inne usterki wymagające wymiany elementów, takich jak np. rolki prowadzące lub pierścień kierownicy zmiennej geometrii łopatek. Za pozostawieniem czyszczenia odpowiedniej firmie przemawia także fakt iż po zakończonych czynnościach należy bezwzględnie daną turbinę sprawdzić pod względem wyważenia oraz poprawnego skompletowania elementów. Takie podejście da nam pewność, że nasz samochód wyposażony w turbinę będzie jeszcze długo i bezawaryjnie pozostawał w ciągłej eksploatacji.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.