bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Montaż turbosprężarki

MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI | Instrukcje, dokumentacja, ważne wskazówki, porady – Turbo demontaż (prawidłowy proces technologiczny)

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Przy zakupie nowej turbosprężarki lub dostarczeniu przez kuriera zregenerowanego egzemplarza przychodzi czas na pozornie prosty montaż urządzenia. Należy jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych czynnościach podczas zakładania turbosprężarki w pojeździe, opisanych w niniejszym artykule przez TURBOSERWIS MELETT ASO Bosch Diesel Service - Pawlik.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek czynności związanych z montażem turbosprężarki należy zwrócić uwagę na parametry urządzenia i jednostki napędowej oraz sprawdzić, czy może ona być wykorzystywana przez dany pojazd, ponieważ źle dobrany układ turbodoładowania może doprowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno turbo, jak i silnika.

Jeżeli turbosprężarka pasuje do jednostki napędowej, pierwszym krokiem przy jej montażu jest sprawdzenie czystości układu dolotowego i wylotowego silnika wraz z kolektorem i pozbycie się z nich wszelkich zanieczyszczeń, po czym sprawdzenie drożności układu olejowego oraz szczelności jego przewodów i uszczelek. Następnie należy wymienić filtr oleju, filtr powietrza i olej silnikowy, wykorzystując produkty z najwyższej półki i olej zalecany przez producenta.

Następnym krokiem jest określenie stanu śrub mocujących turbosprężarkę oraz jej osadzenia w kolektorze wydechowym i, w razie jakichkolwiek uszczerbków, pęknięć czy innych mankamentów, niezwłoczna ich wymiana. Po wykonaniu tych czynności warto zwrócić uwagę na uszczelkę pod kolektorem, a przede wszystkim na jej parametry, ponieważ potrzebna będzie uszczelka odporna na wysokie temperatury pojawiające się w trakcie pracy turbosprężarki.

Teraz można przejść do montażu właściwego, dbając o pionowe ustawienie wlotu i wylotu oleju silnikowego, które może być w skrajnych przypadkach odchylone o wartość nie większą, niż 20 stopni. Śruby należy przykręcać kluczem dynamometrycznym, zachowując koniecznie właściwy moment przy ich montażu. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie wzajemnego położenia kadłubów turbiny i sprężarki względem podzespołów jednostki napędowej oraz jego skorygowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba (częsty problem po regeneracji turbiny).

Zanim podepniemy przewód olejowy do turbosprężarki, warto ją uprzednio napełnić olejem silnikowym manualnie, wlewając olej poprzez otwór jego wlotu, a następnie kręcimy wałem korbowym jedynie za pomocą rozrusznika przez kilkadziesiąt sekund. Pozwoli to na zapewnienie dokładnego smarowania turbosprężarki już od pierwszych sekund urządzenia. Jest to czynność, której wykonanie różni się nieco w zależności od typu jednostki napędowej: w silniku z zapłonem iskrowym(jednostka benzynowa) robimy to przy odciętym zapłonie, zaś w przypadku jednostki wysokoprężnej(silnik diesla) przy odciętym przepływie paliwa. Po wykonaniu tego zadania możemy już zamontować przewody olejowe, sprawdzając dokładnie położenie wszystkich uszczelek tak, aby nie zachodziła nigdzie nawet najdrobniejsza nieszczelność. UWAGA! Nie wolno nam korzystać z past i silikonów uszczelniających, ponieważ po zastygnięciu mogą się odrywać od nich drobiny, które w zetknięciu z wirnikiem turbiny, rozkręconym do nawet 300 tysięcy obrotów na minutę, powodują ogromne zniszczenia w turbosprężarce, oraz mogą się przyczynić do uszkodzenia jednostki napędowej. Po podłączeniu dobrze jest znów chwilę pokręcić wałem wykorzystując rozrusznik dla pewności, że olej silnikowy znajduje się we wszystkich wymaganych dla niego newralgicznych punktach układu turbodoładowania.

Po prawidłowo przeprowadzonym montażu turbosprężarki pozostaje już tylko uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym na czas około minuty w celu upewnienia się co do właściwego działania urządzenia, po czym przy kolejnym rozruchu pozostawienie pojazdu na kilka minut bez zwiększania obrotów celem dokładnego olejowania.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.