Montaż turbosprężarki
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI | Instrukcje, dokumentacja, ważne wskazówki, porady – Turbo demontaż (prawidłowy proces technologiczny)
Przy zakupie nowej turbosprężarki lub dostarczeniu przez kuriera zregenerowanego egzemplarza przychodzi czas na pozornie prosty montaż urządzenia. Należy jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych czynnościach podczas zakładania turbosprężarki w pojeździe, opisanych w niniejszym artykule przez TURBOSERWIS MELETT ASO Bosch Diesel Service - Pawlik.
Weryfikacja turbosprężarki i osprzętu
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek czynności związanych z montażem turbosprężarki należy zwrócić uwagę na parametry urządzenia i jednostki napędowej oraz sprawdzić, czy może ona być wykorzystywana przez dany pojazd, ponieważ źle dobrany układ turbodoładowania może doprowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno turbo, jak i silnika.
Jeżeli turbosprężarka pasuje do jednostki napędowej, pierwszym krokiem przy jej montażu jest sprawdzenie czystości układu dolotowego i wylotowego silnika wraz z kolektorem i pozbycie się z nich wszelkich zanieczyszczeń, po czym sprawdzenie drożności układu olejowego oraz szczelności jego przewodów i uszczelek. Następnie należy wymienić filtr oleju, filtr powietrza i olej silnikowy, wykorzystując produkty z najwyższej półki i olej zalecany przez producenta.
Przygotowanie mocowań i uszczelnień
Następnym krokiem jest określenie stanu śrub mocujących turbosprężarkę oraz jej osadzenia w kolektorze wydechowym i, w razie jakichkolwiek uszczerbków, pęknięć czy innych mankamentów, niezwłoczna ich wymiana. Po wykonaniu tych czynności warto zwrócić uwagę na uszczelkę pod kolektorem, a przede wszystkim na jej parametry, ponieważ potrzebna będzie uszczelka odporna na wysokie temperatury pojawiające się w trakcie pracy turbosprężarki.
Teraz można przejść do montażu właściwego, dbając o pionowe ustawienie wlotu i wylotu oleju silnikowego, które może być w skrajnych przypadkach odchylone o wartość nie większą, niż 20 stopni. Śruby należy przykręcać kluczem dynamometrycznym, zachowując koniecznie właściwy moment przy ich montażu. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie wzajemnego położenia kadłubów turbiny i sprężarki względem podzespołów jednostki napędowej oraz jego skorygowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba (częsty problem po regeneracji turbiny).
Zanim podepniemy przewód olejowy do turbosprężarki, warto ją uprzednio napełnić olejem silnikowym manualnie, wlewając olej poprzez otwór jego wlotu, a następnie kręcimy wałem korbowym jedynie za pomocą rozrusznika przez kilkadziesiąt sekund. Pozwoli to na zapewnienie dokładnego smarowania turbosprężarki już od pierwszych sekund urządzenia. Jest to czynność, której wykonanie różni się nieco w zależności od typu jednostki napędowej: w silniku z zapłonem iskrowym(jednostka benzynowa) robimy to przy odciętym zapłonie, zaś w przypadku jednostki wysokoprężnej(silnik diesla) przy odciętym przepływie paliwa. Po wykonaniu tego zadania możemy już zamontować przewody olejowe, sprawdzając dokładnie położenie wszystkich uszczelek tak, aby nie zachodziła nigdzie nawet najdrobniejsza nieszczelność. UWAGA! Nie wolno nam korzystać z past i silikonów uszczelniających, ponieważ po zastygnięciu mogą się odrywać od nich drobiny, które w zetknięciu z wirnikiem turbiny, rozkręconym do nawet 300 tysięcy obrotów na minutę, powodują ogromne zniszczenia w turbosprężarce, oraz mogą się przyczynić do uszkodzenia jednostki napędowej. Po podłączeniu dobrze jest znów chwilę pokręcić wałem wykorzystując rozrusznik dla pewności, że olej silnikowy znajduje się we wszystkich wymaganych dla niego newralgicznych punktach układu turbodoładowania.
Po prawidłowo przeprowadzonym montażu turbosprężarki pozostaje już tylko uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym na czas około minuty w celu upewnienia się co do właściwego działania urządzenia, po czym przy kolejnym rozruchu pozostawienie pojazdu na kilka minut bez zwiększania obrotów celem dokładnego olejowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Montaż turbosprężarki jest skomplikowanym procesem, który wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego sprzętu. Zaleca się, aby montaż przeprowadzał specjalista z doświadczeniem w tej dziedzinie. W Warszawie istnieje wiele warsztatów, które oferują usługi montażu turbosprężarek. Zalecamy przeszukanie Internetu w celu znalezienia odpowiedniego warsztatu oraz przeczytanie opinii innych klientów, aby upewnić się, że wybierasz renomowanego specjalistę. Możesz też skontaktować się z dealerami samochodów lub producentami turbosprężarek, aby uzyskać listę polecanych warsztatów.
Do montażu turbo zawsze biorę tylko was, firma pierwsza klasa.
A jak sprawdzić co jest uszkodzone w turbo?
Fajne artykuły znajdują się na tej stronie, a w szczególności te o montażu, bo bardzo wiele można się dowiedzieć :)