Montaż turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Prawidłowy MONTAŻ TURBINY samochodowej po naprawie, regulacji, czy regeneracji – Bosch Diesel Service ASO MELETT
Aby zamontować turbosprężarkę do pojazdu należy wcześniej wykonać kilka bardzo ważnych czynności, które w tym artykule postaramy się przybliżyć. Różne marki volvo v40 v50 s60 s80, TDI vw passat b6 b5, golf4, mazda6 5, skoda octavia, audi a4 a6 a5 a6 a3 itd.
Najbardziej podstawowe czynności serwisowe montażu nowej lub naprawionej turbosprężarki
W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę, czy dana turbosprężarka dostosowana jest do parametrów silnika, z którym ma zostać połączona, ponieważ zły dobór urządzenia może doprowadzić do uszkodzenia obydwu podzespołów.
Następnie sprawdza się czystość układu dolotowego oraz wylotowego wraz z kolektorem, pozbywając się wszelkich zanieczyszczeń wywołanych przez olej silnikowy, drobinki materiałów, kurz, czy fragmenty filtrów i uszczelek. Po oczyszczeniu układów przelotowych powietrza sprawdzamy drożność układu olejowego i szczelność przewodów, a także czy nie są poskręcane i czy posiadają odpowiednie uszczelki, po czym wymieniamy filtry powietrza i oleju najlepiej firmy Bosch, a także sam olej silnikowy, korzystając z produktów zalecanych przez producenta.
Po wykonaniu poprzednich czynności należy sprawdzić stan śrub mocujących turbosprężarkę oraz jej osadzenia w kolektorze wylotowym, które w razie uszczerbków, czy pęknięć trzeba koniecznie wymienić. W następnej kolejności zwracamy uwagę na uszczelkę pod kolektorem, szczególnie jej parametry dotyczące odporności na wysokie temperatury, z którymi będzie musiała się zmierzyć w czasie eksploatacji. Zalecamy uszczelki Melett gwarancja jakości.
Montaż turbiny - o co trzeba zadbać?
W trakcie montażu turbosprężarki trzeba dbać o to, by otwory wlotu i wylotu oleju silnikowego były ustawione pionowo. W skrajnych przypadkach dopuszczalne jest ustawienie z odchyłem do nie więcej niż 20 stopni. Śruby wolno przykręcać tylko i wyłącznie kluczem dynamometrycznym, tak aby utrzymywać odpowiedni moment z jakim mają być przykręcone. Następnie należy sprawdzić, czy wzajemne położenie korpusów turbiny i kompresora jest odpowiednie względem osprzętu jednostki napędowej i, w razie potrzeby, skorygować je.
Przed podłączeniem przewodu olejowego napełniamy manualnie turbosprężarkę olejem silnikowym poprzez otwór wlotu oleju, po czym obracamy wałem korbowym jedynie za pomocą rozrusznika przez czas od 20 do 30 sekund. W zależności od typu silnika należy wykonywać to: w przypadku silnika z zapłonem iskrowym przy odciętym zapłonie lub w przypadku jednostki wysokoprężnej diesla przy odciętej dawce paliwa. Czynność wykonujemy do momentu pojawienia się w przewodzie oleju silnikowego. Po jej wykonaniu należy podpiąć przewody olejowe, sprawdzając dokładnie czy uszczelki są prawidłowo ułożone. W tym miejscu zdecydowanie nie wolno korzystać z silikonu, czy past, które po zastygnięciu mogą się oderwać i zdewastować rdzeń turbosprężarki i doprowadzić do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. Następnie warto znów przez kilkanaście sekund obracać wał korbowy za pomocą rozrusznika, aby upewnić się, że olej silnikowy został prawidłowo rozprowadzony, wtedy można zamontować resztę przewodów do układu turbodoładowania.
Na koniec należy uruchomić silnik i na biegu jałowym pozostawić pracujący na około minutę w celu upewnienia się czy układ pracuje prawidłowo i czy nie ma żadnych nieszczelności. Po zakończeniu montażu turbosprężarki nie wolno zwiększać obrotów przez kilka minut pracy silnika, ma to na celu zapewnienie odpowiedniego smarowania układu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Montaż turbiny w samochodzie jest procesem skomplikowanym, który wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Zalecane jest, aby montaż przeprowadzał specjalista, który posiada odpowiednie umiejętności i narzędzia. Etapami montażu turbiny są:
Demontaż starych części: w celu montażu nowej turbiny, trzeba usunąć stary układ turbo.
Przygotowanie nowych części: po zdobyciu nowej turbiny, trzeba ją przygotować do montażu, wymienić ewentualne uszkodzone elementy, czy też dokonać przeglądu.
Montaż: nowa turbina jest montowana zgodnie z zaleceniami producenta, z odpowiednim dokręceniem i połączeniem z układem dolotowym i wydechowym silnika.
Testowanie: po zakończeniu montażu, turbina jest testowana na obecność wycieków, czy też zgodności z parametrami producenta.
Po zakończeniu montażu, konieczne jest przeprowadzenie przeglądu i regulacji układu zasilania oraz ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu.
Montażu turbiny nie powinien robić amator, ponieważ błędy montażowe mogą prowadzić do poważnych awarii silnika i skomplikowanych napraw.
Poprawnie zamontowana turbosprężarka jest ważna, nawet najmniejsze skręcenie przewodu zaburza jej pracę.
Cały montaż i demontaż turbiny brzmią dla mnie dość skomplikowanie:) oddam to profesjonalistom.
Tomasz tak, ja odbierałem od nich turbo i było po regeneracji i po kalibracji. Teraz właśnie mechanik przeprowadza montaż turbiny w silniku diesla i w końcu mogę śmigać swoją strzałą
@Lucek57 no moim zdaniem nie ma co samemu kombinowć, bo jeszcze tylko można coś uszkodzić.
Widzę, że taki montaż turbiny to nie taka łatwa sprawa. Chyba najlepiej udać się z tym do serwisu.
Wychodzi na to, że nawet jeśli uda się zamontować turbosprężarkę samemu, ciężko będzie ją skalibrować. Czy z warsztatu od Was wychodzi już skalibrowana?