bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Montaż turbiny

Prawidłowy MONTAŻ TURBINY samochodowej po naprawie, regulacji, czy regeneracji – Bosch Diesel Service ASO MELETT

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Aby zamontować turbosprężarkę do pojazdu należy wcześniej wykonać kilka bardzo ważnych czynności, które w tym artykule postaramy się przybliżyć. Różne marki volvo v40 v50 s60 s80, TDI vw passat b6 b5, golf4, mazda6 5, skoda octavia, audi a4 a6 a5 a6 a3 itd.

Najbardziej podstawowe czynności serwisowe montażu nowej lub naprawionej turbosprężarki.

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę, czy dana turbosprężarka dostosowana jest do parametrów silnika, z którym ma zostać połączona, ponieważ zły dobór urządzenia może doprowadzić do uszkodzenia obydwu podzespołów.

Następnie sprawdza się czystość układu dolotowego oraz wylotowego wraz z kolektorem, pozbywając się wszelkich zanieczyszczeń wywołanych przez olej silnikowy, drobinki materiałów, kurz, czy fragmenty filtrów i uszczelek. Po oczyszczeniu układów przelotowych powietrza sprawdzamy drożność układu olejowego i szczelność przewodów, a także czy nie są poskręcane i czy posiadają odpowiednie uszczelki, po czym wymieniamy filtry powietrza i oleju najlepiej firmy Bosch, a także sam olej silnikowy, korzystając z produktów zalecanych przez producenta.

Po wykonaniu poprzednich czynności należy sprawdzić stan śrub mocujących turbosprężarkę oraz jej osadzenia w kolektorze wylotowym, które w razie uszczerbków, czy pęknięć trzeba koniecznie wymienić. W następnej kolejności zwracamy uwagę na uszczelkę pod kolektorem, szczególnie jej parametry dotyczące odporności na wysokie temperatury, z którymi będzie musiała się zmierzyć w czasie eksploatacji. Zalecamy uszczelki Melett gwarancja jakości.

W trakcie montażu turbosprężarki trzeba dbać o to, by otwory wlotu i wylotu oleju silnikowego były ustawione pionowo. W skrajnych przypadkach dopuszczalne jest ustawienie z odchyłem do nie więcej niż 20 stopni. Śruby wolno przykręcać tylko i wyłącznie kluczem dynamometrycznym, tak aby utrzymywać odpowiedni moment z jakim mają być przykręcone. Następnie należy sprawdzić, czy wzajemne położenie korpusów turbiny i kompresora jest odpowiednie względem osprzętu jednostki napędowej i, w razie potrzeby, skorygować je.

Przed podłączeniem przewodu olejowego napełniamy manualnie turbosprężarkę olejem silnikowym poprzez otwór wlotu oleju, po czym obracamy wałem korbowym jedynie za pomocą rozrusznika przez czas od 20 do 30 sekund. W zależności od typu silnika należy wykonywać to: w przypadku silnika z zapłonem iskrowym przy odciętym zapłonie lub w przypadku jednostki wysokoprężnej diesla przy odciętej dawce paliwa. Czynność wykonujemy do momentu pojawienia się w przewodzie oleju silnikowego. Po jej wykonaniu należy podpiąć przewody olejowe, sprawdzając dokładnie czy uszczelki są prawidłowo ułożone. W tym miejscu zdecydowanie nie wolno korzystać z silikonu, czy past, które po zastygnięciu mogą się oderwać i zdewastować rdzeń turbosprężarki i doprowadzić do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. Następnie warto znów przez kilkanaście sekund obracać wał korbowy za pomocą rozrusznika, aby upewnić się, że olej silnikowy został prawidłowo rozprowadzony, wtedy można zamontować resztę przewodów do układu turbodoładowania.

Na koniec należy uruchomić silnik i na biegu jałowym pozostawić pracujący na około minutę w celu upewnienia się czy układ pracuje prawidłowo i czy nie ma żadnych nieszczelności. Po zakończeniu montażu turbosprężarki nie wolno zwiększać obrotów przez kilka minut pracy silnika, ma to na celu zapewnienie odpowiedniego smarowania układu.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.