bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Koszt regeneracji turbosprężarki - Problemy w eksploatacji turbo

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Teoretycznie, turbosprężarka skonstruowana jest tak, że z łatwością powinna cieszyć się żywotnością dłuższą, niż silnik. Dwa wirniki, połączone wspólnym wałem, cóżże, może się tam zepsuć, konstrukcja prosta, niczym, przysłowiowa, budowa cepa. A jednak. Warunki, w których przyszło pracować turbinie, doładowującej silnik spalinowy, są tak wymagające, że nawet niewielka zmiana w parametrach, może doprowadzić do poważnych usterek.


Koszt regeneracji turbosprężarki
Koszt regeneracji turbosprężarki


Pozwolę sobie wymienić kilka najpopularniejszych przyczyn, powodujących problemy z coraz bardziej powszechną turbiną, do których należą brak smarowania, obecne zanieczyszczenia, brak wyważenia czy obecność ciała obcego. Przy 200 tysiącach obrotów na minutę, perfekcyjne wyważenie gwarantuje poprawne działanie, jednak już mikroskopijne odchylenia od osi wywołują w pracy turbiny niebezpieczne bicia, które przełożyć się mogą na uszkodzenie łopatek wirnika, które wykonane z materiałów bardzo odpornych na wysokie temperatury i obciążenia pracy, są bardzo kruche, a co za tym idzie, w precyzyjnie dopasowanej do siebie budowie ślimaka, poprzez utratę symetrii względem osi, mogą prowadzić do uszkodzenia, a nawet rozerwania korpusu turbosprężarki, ale najczęściej, po prostu, połamane zostaną łopatki. Z kolei brak smarowania (olej silnikowy w turbinie spełnia funkcje smarne i chłodzące) prowadzi do zwiększenia oporów pracy, następstwem czego, będzie zwiększenie się temperatury do wartości, w której dochodzi do utleniania się powierzchni, jej pasywacji, czyli pokrywania się warstwą własnego tlenku, narażonej na taki czynnik. Takie zmiany fizykochemiczne, prowadzą do zmiany właściwości materiału, a konkretnie, do zwiększenia tarcia, w efekcie czego, turbina finalnie zostaje unieruchomiona. Ciało obce, a mam tu na myśli nie osady, powstałe w wyniku zaniedbania jakości filtrów czy oleju, ale na przykład ułamany fragment łopatki wirnika, czy inną, względnie dużą rzecz, która przedostała się do środowiska pracy turbiny, w samym mechanizmie czyni prawdziwe spustoszenie. Bogate w chrom i nikiel materiały, z których wykonane są elementy naszej turbosprężarki najbardziej narażone na wysoką temperaturę, czyli tak zwana część gorąca, a mianowicie wirnik turbiny, są bardzo kruche, i narażenie ich na podobne starcie, na 100% wyłączy nam podzespół z eksploatacji, a nas zmusi do wymiany podzespołu. Zagrożeń, jakie czyhają na turbosprężarki, jest wiele i jedynie dbałość o „higienę” układu może zmniejszyć szansę na pojawienie się problemów i usterek. Nie można jednak nie nadmienić, że najskrupulatniejsze nawet działania mające na celu przedłużenie żywotności turbodoładowania mogą spełznąć na niczym.



Rdzeń Turbosprężarki
Rdzeń Turbosprężarki


Jeśli, mimo naszych najszczerszych chęci, pojawiła się już usterka, nie pozostaje nam nic innego jak zwrócić się o pomoc do zakładu, który zajmuje się naprawą turbosprężarek. Złożoność urządzenia, sprzęt, jaki wymagany jest do naprawy i regulacji podczas instalacji turbiny, niestety eliminują możliwość przeprowadzenia podobnych napraw w zaciszu domowego garażu. Jak już wspomniałem ponad 200 tysięcy obrotów na minutę i temperatura pracy sprawiająca, iż turbina zaczyna wydzielać własne światło, powoduje, że wymagane podczas regeneracji sterylna czystość miejsca pracy i dokładność wręcz cyfrowa, nie pozostawiają nam miejsca na błędy. Stąd też koszty, na które zostaniemy narażeni w obliczu podobnych usterek, wydać się mogą nienaturalnie wysokie. Owszem, regeneracja turbosprężarki nie należy do najtańszych, ale decydując się na podobne rozwiązanie, zamiast ją wymieniać, i tak zmniejszamy koszty kilkukrotnie. Najistotniejszym jest odpowiedzialny wybór zakładu, który zajmie się za nas podobnym remontem. Bazując na opiniach naszych Klientów, internautów, a także na własnym doświadczeniu, serdecznie odradzam korzystanie z usług lokalnych warsztatów samochodowych, zbyt wiele mamy od nich zleceń turbin do regeneracji, by wierzyć, że zajmują się oni tym na własną rękę. A klient musi dopłacić marżę. Stąd też warto zdecydować się na usługi profesjonalnego serwisu, takiego jak nasz Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, który podobne usługi traktuje jak „produkt flagowy”. Od 20 lat funkcjonujemy na rynku, stanowiąc liczącą się konkurencję dla największych tego typu ASO w całej Polsce. Połączenie profesjonalnego sprzętu, takich firm jak Schenck czy Bosch, wiedzy i doświadczenia, gwarantuje jakość, która warta jest zainwestowanych pieniędzy, gdzie koszt regeneracji rozpoczyna się już od około 400 złotych, jednak z racji profesjonalizmu, którym możemy się pochwalić, a który potwierdza Bosch, i indywidualnego podejście do Klienta, każdej wyceny dokonujemy personalnie. Zadzwoń i sprawdź, przekonaj się sam, postaw na doświadczenie w przystępnej cenie.


Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.