bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

KOŁO KOMPRESJI, WIRNIK – ZASADA DZIAŁANIA TURBOSPRĘŻARKI SAMOCHODOWEJ – BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI ZE ZMIENNĄ GEOMETRIĄ – CENNIK NAPRAW przy typowych uszkodzeniach

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Koło kompresji turbosprężarki

Wiedząc jak jest zasada działania turbosprężarki samochodowej nie trudno się zorientować jak ważne są elementy wirujące. Koło kompresji lub też wirnik sprężarki, jest odpowiedzialne za sprężanie zasysanego powietrza, a następnie przekazywanie do układu dolotowego silnika. Jest on przymocowany do wałka z wirnikiem turbiny na zasadzie pasowania ścisłego pomiędzy powierzchnią wałka a otworem koła kompresji. Dodatkowo, na wałek nakręcana jest nakrętka mocująca koło kompresji, którą powinno się dokręcać siłą ok. 5 Nm. Nakrętka ta wpływa również na wyważenie zespołu wirującego, dlatego często posiada ona powierzchnię pod frezowanie. Koło kompresji wykonane jest najczęściej ze specjalnych stopów aluminium, aby zapewnić im dużą wytrzymałość, ale tym samym zachowując niską masę własną. To właśnie od masy koła sprężarki w głównej mierze zależy czas bezwładności turbosprężarki. Logiczne zatem staje się, że wraz ze wzrostem średnicy koła kompresji, rośnie bezwładność turbiny – i na odwrót. Oczywiście nie można zastosować małych wirników gdy napędzane będą przez silników o dużej pojemności, gdyż taka turbosprężarka byłaby mało efektywna, a co więcej, narażona na szybkie zużycie. Kolejnym aspektem odróżniającym koła kompresji od siebie, jest kształt ich łopatek. Podobnie jak rozmiar wirnika, jest to czynnik wpływający na sprawność turbosprężarki dla danych silników. Dlatego tak ważne jest to, aby były one profesjonalnie dobierane. W zakładce cennik napraw można się w prosty sposób zapoznać ile kosztuje podstawowa regeneracja, naprawa zwykłej i tej gdzie budowa turbosprężarki ze zmienną geometrią jest dużo bardziej skomplikowana i zawansowana technologicznie.


Koło kompresji, wirnik turbiny strona zimna:

koło kompresji - wirnik turbiny

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.