bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Ile kosztuje regeneracja turbiny? - Cennik

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Silnik, wyposażony w turbosprężarkę, to gwarancja przyjemności z jazdy. Zwiększenie osiągów silnika, wyczuwalne, wciskające w fotel przyspieszenie, i ten charakterystyczny gwizd wirnika turbosprężarki, to cechy charakterystyczne turbodoładowanego silnika, powód dla którego tysiące kierowców, zdecydowało się na skorzystanie z tego rozwiązania. Oprócz przyjemności, są jednak, jeszcze obowiązki. Obowiązki, o które, jeśli nie zadbamy, mogą sprawić nam nieliche problemy z eksploatacją turbiny w naszym samochodzie. Co, może doprowadzić do uszkodzenia turbo i jakie są tego efekty również finansowe?




Rdzeń turbiny w wyważarce
Rdzeń turbiny w wyważarce


Silnik, wyposażony w turbosprężarkę to gwarancja przyjemności z jazdy. Zwiększenie osiągów silnika, wyczuwalne, wciskające w fotel przyspieszenie, i ten charakterystyczny gwizd wirnika turbosprężarki, to cechy charakterystyczne turbodoładowanego silnika, powód dla którego tysiące kierowców, zdecydowało się na skorzystanie z tego rozwiązania. Oprócz przyjemności, są jednak, jeszcze obowiązki. Obowiązki, o które, jeśli nie zadbamy, mogą sprawić nam nieliche problemy z eksploatacją turbiny w naszym samochodzie. Co może doprowadzić do uszkodzenia turbo i jakie są tego efekty, również finansowe?

Po pierwsze, i najważniejsze, musimy pamiętać, że warunki, w jakich turbina pracuje, są ciężkie, temperatura sięgająca 700 stopni (przy 600 materiał zaczyna świecić własnym światłem), powoduje, że w każdej sekundzie swojej pracy, wirniki czy to turbiny czy sprężarki, wymagają chłodzenia i smarowania. Nawet część „zimna” turbosprężarki, pracuje w wysokiej temperaturze i jeśli po dynamicznej jeździe, nie zadbamy, o to, by turbina wystygła przy włączonym silniku, najprawdopodobniej ją uszkodzimy. Dlaczego tak się dzieje? Olej w turbosprężarce ma dwa zastosowania, chłodzącą i smarującą, ale podawany jest jedynie podczas pracy silnika, który, jeśli zgasimy silnik, natychmiast przerywa jego dopływ. Inaczej oczywiście zachowuje się turbosprężarka po zjeździe z autostrady, a inaczej po szaleństwach na górskiej drodze, i naprawdę warto o tym pamiętać, szczególnie, w przypadku jazdy typowo sportowej, ale zasadniczo, nie wyłączamy silnika wyposażonego w turbodoładowanie, zaraz po zatrzymaniu. Sprzyja to gromadzeniu się nagaru w przewodach dostarczających olej do turbiny, który jest samochodowym odpowiednikiem ludzkiego cholesterolu, i finalnie doprowadzi do ich zatkania. Zupełnie, jak w przypadku ludzi, nie można tego lekceważyć, ponieważ może doprowadzić do poważnych uszkodzeń, a nawet unieruchomienia auta.



Rdzeń Turbiny

Rdzeń Turbiny


„Kochanie, zaświeciła mi się lampka Alladyna”

Niski poziom oleju silnik sygnalizuje nam na desce rozdzielczej charakterystyczną kontrolka symbolizująca kankę oleju. Do legendy przeszedł już dowcip z dzwoniącą żoną i lampką Alladyna. To olej, a właściwie niski jego poziom powoduje pojawienie sie wymienionej sygnalizacji. Warto wtedy zatrzymać samochód i uzupełnić jego ilość, jeśli nie chcemy, tak jak żona z anegdoty, zmagać się z unieruchomionym samochodem, jeśli jednak, tak jak ona, to, „olejemy”, spodziewać się możemy najgorszych konsekwencji. Żywotność współczesnego syntetycznego oleju to około 10 tysięcy kilometrów, plus minus 10%, więc warto zadbać o jego wymianę podczas corocznego wiosennego przeglądu, jak również regularnie uzupełniać jego ilość.

Koszt regeneracji turbiny

Przyczyn, które mogą wywołać objawy w korzystaniu z turbo, jest bardzo wiele i doszukwanie się ich nie jest moim dzisiejszym celem. Bardziej chciałbym skupic sie na skutkach, a więc na uszkodzeniach turbiny. Nagrzana, niesmarowana turbosprężarka zatrze sie prędzej czy później, żadne łożysko nie wytrzyma pracy w takich warunkach. Wymiana turbosprężarki to dość wysokie koszta, produkty firm Melett, czy Garret, fabrycznie nowe, to około 3500 – 4000 złotych, natomiast regeneracja, w autoryzowanych stacjach serwisowych (tylko do takich warto się zwracać, ponieważ dysponują profesjonlanym sprzętem) rozpoczyna sie już od kilkuset złotych. Cena jest dużo niższa, nieco niższa jest żywotnośc takiej regenerowanej turbiny, ale ogólny stosunek cena jakość wypada na korzyść podzespołów regenerowanych. Z usług profesjonalistów warto skorzystać również ze względu na fakt, że taka stacja diagnostyczna jest w stanie stwierdzić przyczynę usterki w turbo, która niekoniecznie musi kryć się bezpośrednio w turbosprężarce. Podsumowując ze swojej strony mogę polecić nasze usługi, autoryzowanego serwisu Bosch Pawlik w Stalowej Woli, gdzie oprócz układami zasilania silnika zajmujemy się również profesjonalną regeneracją układów doładowujących pracę silnika, wykorzystując w naszej pracy najnowsze osiągnięcia technologiczne i profesjonalny sprzęt, porównywalny bądź taki sam jak sprzęt wykorzystywany przez producenta.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.