bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Działanie turbiny

DZIAŁANIE TURBINY - | - Turbosprężarka działa bez problemów pod warunkiem, że… Bosch Diesel Service i ASO Melett opiekuje się twoim samochodem

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


W dobie miniaturyzacji jednostek napędowych coraz trudniej spotkać samochód nieposiadający pod maską układu turbodoładowania, za którego napęd odpowiada turbina. W tym artykule wytłumaczymy, jaka jest zasada działania turbiny i jak zadbać o jej dobry stan techniczny, by służyła jak najdłużej.

Turbina jest elementem składowym turbosprężarki, bez której układ turbodoładowania nie ma prawa działać, ponieważ to właśnie turbina odpowiedzialna jest za napędzanie sprężarki. Na czym zatem opiera się zasada działania tego urządzenia? Osadzony na wałku turbosprężarki wirnik turbiny zostaje wprawiony w ruch obrotowy dzięki spalinom wylatującym z dużą prędkością z kolektora wydechowego wprost na jego łopatki, co przyczynia się do rozpędzenia wałka turbosprężarki. Ten sam wałek posiada na drugim końcu drugi wirnik, umieszczony w sprężarce. Gdy wirnik ten osiągnie odpowiednią prędkość obrotową, zaczyna kompresować powietrze dostające się do sprężarki z kolektora dolotowego i wtłaczać je do komory spalania jednostki napędowej, zwiększając wydajność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Dzięki turbosprężarkom samochody są bardziej dynamiczne, mają lepszy zakres momentu obrotowego, są zdolne do transportu większych obciążeń i poruszania się na dużych wysokościach, na których silniki wolnossące tracą około połowę swojej mocy.

Turbosprężarki coraz częściej wyposażane są w zintegrowane z turbiną systemy kierowania spalin „wastegate”, takie jak zawór upustu spalin i technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny(VNT, VTG, VGT), znacząco poprawiające charakterystykę pracy układu turbodoładowania poprzez zniwelowanie zjawiska turbodziury oraz zwiększenie wydajności doładowania. Zastosowanie zmiennej geometrii polega na osadzeniu na wałku turbosprężarki pierścienia o ruchu kątowym, znajdującego się w korpusie turbiny. Na pierścieniu osadzone zostają ruchome łopatki nazywane kierownicami, mogące zmieniać kąt swego położenia, w zależności od potrzeby, na przykład podczas niskich obrotów silnika łopatki ustawiają się w pozycji minimalizującej średnicę przepływu spalin, przez co zwiększa się ich prędkość przelotowa, a co za tym idzie – prędkość obrotowa rdzenia turbosprężarki. Daje to możliwość wykorzystania urządzenia już od niskiego pułapu obrotowego, dzięki czemu znika zjawisko bezwładu turbosprężarki, nazywane turbodziurą. Kiedy obroty silnika zwiększą się do odpowiedniego poziomu, kierownice ustalają się pod kątem umożliwiającym swobodniejszy przepływ spalin, uniemożliwiając tym samym przeładowanie jednostki napędowej. Zawór upustu spalin z kolei ma za zadanie regulować przepływ gazów wylotowych poprzez odprowadzanie ich nadmiaru wprost do układu wydechowego samochodu, pomijając turbosprężarkę.

Aby zapewnić sobie przedłużenie żywotności i pełnej sprawności układu turbodoładowania, powinniśmy regularnie wymieniać filtry oleju i powietrza, używając produktów najwyższej jakości, a także często wymieniać olej silnikowy najlepiej w Melett TURBO-SERVICE PAWLIK, dbając o jego odpowiedni dobór do danej jednostki napędowej. Warto także wyuczyć się pewnych nawyków, jak na przykład odczekanie chwili przed zgaszeniem pojazdu, gdy już zakończyliśmy jazdę i nie przemęczanie dopiero uruchomionego pojazdu, gdyż turbosprężarka może nie być jeszcze dobrze olejowana.

Wysyłki z Polski turbosprężarek do regeneracji, naprawy np. z miast -(Rzeszów, Mielec, Sandomierz, Białystok, Lublin, Częstochowa, Łódź, Ostrowiec Świętokrzyski, Kielce, Jaworzno, Kraśnik, Swadzim, Wrocław, Poznań, Warszawa, Olsztyn, Janowice, Bydgoszcz, Wschowa, Suchedniów, Pabianice, Łęki, Zgierz, Iława, Chorzów, Kraków, Katowice, Tychy, Nadarzyn, Radom, Wawrzeńczyce, Suchy Las, Tarnowskie Góry, Zielonki, Oleśnica, Chorzelów, Krosno, Nowa Huta, Przemyśl, Elbląg, Ostrołęka, Drewnica, Łowicz, Prochowice, Szczecinek, Rogaszyn, Sączkowo, Nałęczów, Supraśl, Sosnowiec, Konin, Barycz, Rybnik, Łososina Dolna, Nowy Sącz, Lubin, Tarczyn, Nowa Ruda, Imielin, Dzięcielin, Pruszków, Chrząstowo, Bielsko Biała, Szczecin, Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Jasło, Krasiejów, Opole, Węgrzce, Lębork Mosty, Mirków, Pyskowice, Dąbie, Lubsko, Gorzów Wielkopolski, Kożuchów, Czerwonak, Gruszczyn, Mierzowice, Janówek, Kowary, Dzbenin, Jabłonna, Skórzewo, Zabrze, Gliwice, Mirków, Mińsk Mazowiecki, Płock, Międzychód, Chocicza, Gorzyce, Jelcz, Wasilków, Błonie, Gdańsk, Tarnowo Podgórne, Skarżysko Kamienna, Mełgiew, Kalisz, Koszalin, Kołobrzeg, Reda, Gdynia, Sopot, Ciechanów, Jelenino, Przemęt, Gostyń, Kodrąb, Luboń, Wijewo, Nowa Ruda, Ełk, Ostrów Wielkopolski, Chomranice, Zduńska Wola, Chojnice, Inowrocław, Toruń, Wieliczka, Bukowice, Świdnica, Piotrków Trybunalski, Nowa Wieś i wiele innych miejscowości). Turboserwis – Bosch DIESEL Service zapewnia kuriera wystarczy zadzwonić i zamówić.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.