bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Czyszczenie turbosprężarki

CZYSZCZENIE TURBOSPRĘŻARKI – TurboSerwis – Bosch Service Pawlik REGENERACJA - USZCZELKI

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzenia turbosprężarki jest zbierający się w turbinie nagar lub dostające się do urządzenia inne zanieczyszczenia i drobiny materiałów.

Zanieczyszczenia w turbosprężarce pojawiają się zwykle za sprawą źle działających filtrów oleju i powietrza lub zużytego oleju silnikowego. Zdarza się również, że do układu turbodoładowania dostają się oderwane od innych podzespołów drobiny materiałów, co może doprowadzić do poważnych uszkodzeń. W przypadku turbosprężarek wyposażonych w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny bardzo powszechnym problemem jest zapiekanie się kierownic turbiny, które powodowane jest zbierającym się w urządzeniu nagarem. Nagar ten powstaje na wskutek zbierania się sadzy w oleju silnikowym, który przedostał się do turbiny poprzez nieszczelność układu olejowego.

Objawami towarzyszącymi zanieczyszczonej turbosprężarce są przede wszystkim spadki mocy, jej ospałe działanie czy wydobywające się niestandardowe dźwięki podczas pracy urządzenia, takie jak tarcie metalu o metal. Pojawić się także mogą obłoki dymu o błękitnym zabarwieniu wydostającego się z układu wydechowego, będącego następstwem spalania oleju silnikowego przedostającego się do komory spalania jednostki napędowej prawdopodobnie poprzez nieszczelności w układzie turbodoładowania.

Jak zatem wygląda czyszczenie turbosprężarki? Odpowiednie wykonanie tego zabiegu w warunkach domowych jest możliwe jedynie w przypadku starszych konstrukcji, nie posiadających systemów kierowania spalin mimo to najlepiej bo bezpieczniej zlecić to Turboserwisom Bosch Diesel Service Pawlik ASO MELETT. Pierwszym krokiem jest przepłukanie układu smarowania, polegające na wymianie filtrów oleju i powietrza oraz samego oleju silnikowego, po czym uruchomienie silnika na czas kilkunastu minut. Po zatrzymaniu jednostki napędowej należy upuścić olej, wtedy można przystąpić do demontażu przewodów przelotowych i olejowych podłączonych do turbosprężarki, a także odkręcenia turbodoładowania od kolektora wydechowego. Drugi krok to ostrożne rozebranie turbosprężarki na części pierwsze i rozpoczęcie czyszczenia wszystkich komponentów. Gdy turbosprężarka jest rozebrana można, a wręcz należy wymienić jej elementy eksploatacyjne, czyli pierścienie uszczelniające i łożyska, ponieważ zwiększy to szczelność układu turbodoładowania oraz jego żywotność. Po wyczyszczeniu należy ponownie urządzenie złożyć, a przed jego zamontowaniem sprawdzić stan intercoolera(chłodnicy międzystopniowej, odpowiadającej za zmniejszanie temperatury sprężonego powietrza) oraz wszystkich przewodów, w szczególności olejowych. Następnie trzeba wymienić wszystkie uszczelki zdemontowanych podzespołów, które niesprawne mogą być przyczyną kolejnego zanieczyszczenia turbosprężarki. W tym przypadku należy korzystać z jak najlepszych dostępnych uszczelek, a używanie silikonów i past uszczelniających jest zdecydowanie zabronione, ze względu na możliwość oderwania się stwardniałego odłamka i zdewastowania przezeń zarówno układu turbodoładowania jak i jednostki napędowej. Bezpośrednio przed zamontowaniem turbosprężarki warto zalać jej kanały olejowe odpowiednim olejem silnikowym i zapewnienie jej odpowiedniego smarowania.

W przypadku nowszych układów turbodoładowania konieczne jest sprawdzenie wyważenia rdzenia turbosprężarki, a w urządzeniach wyposażonych w technologię zmiennej geometrii – sprawdzenie i, w razie konieczności, regulacja nastawu kierownic. Są to zabiegi niemożliwe do prawidłowego wykonania bez pomocy odpowiedniego zaplecza narzędziowo-maszynowego i niezbędnej wiedzy w zakresie serwisowania turbosprężarek, dlatego najlepiej oddać zanieczyszczone urządzenie do profesjonalnego zakładu TurboSerwis Melett (Stalowa Wola, Mielec, Sandomierz, Jaworzno, Oleśnica, Rzeszów, Suchedniów, Rybnik, Tychy, Lublin, Jarosław, Przemyśl itd.) zajmującego się czyszczeniem, diagnostyką i regeneracją układów turbodoładowania. Takie warsztaty gwarantują dobrze przeprowadzone czyszczenie turbosprężarki i dbają o to, by urządzenie po złożeniu wciąż posiadało parametry odpowiadające tym podanym przez producenta.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.