bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Czyszczenie turbiny – Warsztat Melett - poradnik

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turbosprężarka to jeden z najwytrzymalszych elementów naszego pojazdu, który niezwykle rzadko ulega wyeksploatowaniu. Zwykle przyczyną uszkodzeń układu doładowania są niewłaściwie działający silnik lub złe(nieumiejętne) użytkowanie samochodu z turbodoładowaniem.

Przyczyny uszkodzenia turbosprężarki


Jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzenia turbosprężarki jest wpadnięcie ciała obcego w jeden z wirników (w tym wypadku czyszczenie i regeneracja turbiny jest prawie pewna, a koszty i cena takiego wirnika to około 100 zł). Spowodowane może być to zużytym lub słabej jakości filtrem powietrza, a także nieszczelnością w układzie dolotowym. Gdy do wirnika dostanie się nawet tak niewielki obiekt jak ziarnko piasku, dochodzi do oderwania jednej lub więcej łopatek. Układ traci swoje wyważenie i uszkodzeniu ulegają wszystkie elementy turbosprężarki. Słaba jakość oleju, zużycie filtra oleju, rozcieńczenie z paliwem lub płynem chłodniczym powodują utratę właściwości smarnych oleju i doprowadzają do zatarcia mechanizmów. Kolejnym powodem może być zbyt wysoka temperatura pracy turbosprężarki i brak olejowania.

Jak zapobiegać?

Aby turbosprężarka długo nam służyła, a regeneracja lub naprawa nas ominęła musimy przede wszystkim nauczyć się eksploatacji pojazdu turbodoładowanego. Należy pamiętać o regularnych wymianach filtrów i oleju, a także wyuczyć się pewnych zachowań, jak odczekanie chwili po uruchomieniu silnika i pozwolenie na dotarcie oleju do turbosprężarki, niezatrzymywanie pracy silnika na wysokich obrotach i łagodne, płynne ruszanie stopniowo zwiększając obroty. Nie powinniśmy także gasić naszego auta zaraz po zakończeniu jazdy, lecz odczekać około trzech minut tak, aby nasz system doładowania mógł się spokojnie wychłodzić.

Co zrobić w razie awarii? Bosch radzi.

Przede wszystkim nie wolno samemu rozbierać, wyjmować turbosprężarki z silnika najlepiej zgłosić problem do serwisu Melett, a doradzimy, czy będzie wymagana naprawa, czy czyszczenie turbosprężarki będzie wystarczającym zabiegiem nawet bez wyjmowania (dla przykładu koszt czyszczenia zmiennej geometrii łopatek to około 200 zł dla 1,9 2,0 tdi vw golf 4, czy passat b5 b6)! W Internecie możemy spotkać wiele fotorelacji z domowych napraw układu doładowania, jednak należy pamiętać, że próbując samodzielnie wyczyścić urządzenie możemy doprowadzić do poważniejszych problemów. Turbosprężarka mimo pozornie prostej konstrukcji posiada tolerancję luzu mierzoną w mikrometrach. Po każdej akcji naprawczej nasz „ślimak” musi też zostać sprawdzony pod względem parametrów ciśnienia i prędkości obrotowej, a także zostać wyważony. Mogą to zapewnić jedynie wyspecjalizowane serwisy Melett Bosch Diesel Service – Pawlik w Stalowej Woli, wyposażone w odpowiednią wiedzę i narzędzia. Oddając naszą turbosprężarkę do takiego serwisu powinniśmy także sprawdzić resztę pojazdu pod kątem nieszczelności układu dolotowego i wydechowego, sprawności filtrów i czystości oleju.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.