Co to jest turbina – MELETT
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. CO TO JEST TURBINA | Tłumaczy Melett – sieć serwisów i warsztatów, gdzie przeprowadza się naprawy i regeneracje turbo.
2. Turbosprężarka co to jest za urządzenie w samochodzie ? (w Mielcu, Jaworznie, Oleśnicy, Rzeszowie, Sandomierzu)
2. Turbosprężarka co to jest za urządzenie w samochodzie ? (w Mielcu, Jaworznie, Oleśnicy, Rzeszowie, Sandomierzu)
Coraz częściej w trakcie rozmowy o motoryzacji pada hasło turbina lub turbosprężarka. Czym one są, jaka jest ich budowa i do czego służą te urządzenia?
Turbosprężarki zostały opatentowane i pojawiły się w pojazdach transportowych w pierwszej połowie XX wieku, zaś w drugiej połowie XX wieku zaczęto je montować także w samochodach osobowych, zarówno sportowych jak i rodzinnych. Na turbosprężarkę składają się takie podzespoły jak turbina, korpus centralny i sprężarka. Ich wspólnym elementem jest wałek turbosprężarki, łączący wszystkie wewnętrzne komponenty, razem z którymi tworzy rdzeń turbosprężarki. Turbina, nazywana potocznie „częścią gorącą”, odpowiada za napędzanie układu turbodoładowania poprzez wprawiany w ruch spalinami wirnik turbiny, osadzony na wałku turbosprężarki. Dzięki temu drugi wirnik, znajdujący się w sprężarce, może wykonywać kompresję powietrza i wtłaczać je do komory spalania jednostki napędowej. Często przed trafieniem do silnika sprężone powietrze zostaje schładzane w chłodnicy międzystopniowej tak, by zapewnić optymalną wydajność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Do chłodzenia turbosprężarek wykorzystywany jest olej silnikowy, który musi być odpowiednio dobrany dla danego pojazdu w celu zapobiegnięcia awariom związanym z olejowaniem.
Co to jest zmienna geometria?
W turbinach, lub tuż obok nich, montowane są często systemy kierowania spalin, mające na celu zwiększenie wydajności i poprawę charakterystyki pracy układu turbodoładowania, między innymi poprzez eliminację momentu bezwładności wirnika, najczęściej spotykanego pod nazwą turbodziury. Aktualnie najpowszechniej stosuje się dwa typy rozwiązań: zawór upustu spalin i technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny. Oba te systemy posiadają wyraźne różnice w ich konstrukcji i działaniu, jednak zarówno zawór upustu spalin, jak i technologia zmiennej geometrii spełniają swoje zadanie. Zawór upustu spalin nazywany jest zwykle „wastegate” i jego działanie opiera się o umieszczenie przed wlotem turbiny zaworu z dociskającą go sprężyną i siłownikiem reagującym na zmiany ciśnienia, który w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia spalin otwiera zawór. Dzięki temu spaliny omijają turbosprężarkę i kierowane są bezpośrednio do układu wydechowego, zapobiegając przeładowaniu silnika. W przypadku zmiennej geometrii(systemy o nazwach VNT/VGT/VTG) w turbinie osadzony jest na wałku turbosprężarki pierścień o ruchu kątowym. Na nim zamontowano kilkanaście ruchomych łopatek, czyli kierownic. Pierścieniem z łopatkami steruje siłownik reagujący na ciśnienie panujące w układzie wydechowym, który przy niskich obrotach silnika ustawia kierownice w pozycji maksymalnie ograniczającej przelot spalin, zwiększając tym samym ich prędkość przelotową, a co za tym idzie – prędkość obrotową rdzenia turbosprężarki, co owocuje natychmiastową reakcją urządzenia na zapotrzebowanie mocy. Jeżeli przy wzroście obrotów jednostki napędowej ciśnienie spalin staje się zbyt wysokie, średnica przelotu zostaje zwiększona, dzięki czemu nie dochodzi do przeładowania. Obecnie technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny coraz częściej zastępuje zawór wastegate ze względu na jej większą dokładność działania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
MELETT to brytyjska firma specjalizująca się w produkcji i sprzedaży części zamiennych do turbosprężarek, w tym turbin. Turbina, to część turbosprężarki, która polega na wykorzystaniu ciśnienia wytwarzanego przez rurę wydechową, aby dostarczać dodatkowe powietrze do cylindrów silnika. Koło turbiny jest przyłączone do wałka napędzającego koło kompresji, które dostarcza powietrze do silnika. Dzięki temu, ilość paliwa dostarczanego do silnika jest większa, co pozwala na zwiększenie mocy i momentu obrotowego.
Ja mam tak samo nr turbiny. Czy to wystarczy, aby kupić u Państwa odpowiednią turbosprężarkę?
mam pytanie czy sam nr turbiny wystarczy żeby kupić u was zregenerowane turbo do swojego samochodu?
Miałem uszkodzony wkład turbiny Melett i w serwisie wsszystko całkowicie naprawili
Bardzo fajnie i ciekawie napisany artykuł :) Daje piątkę :)