Localizations image

Budowa turbiny – części Melett – Bosch Diesel Service

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Budowa turbiny - regeneracja w Bosch Diesel Service

Znaczna część obecnie produkowanych samochodów wyposażona została w systemy turbodoładowania. Systemy te składają się z turbiny, sprężarki oraz łączącego je wałka. Za napęd wałka turbosprężarki odpowiada właśnie turbina, nazywana „częścią ciepłą” układu. Nazwa ta bierze się z faktu, iż turbina potrafi osiągać temperatury robocze nawet powyżej 1000 stopni Celsjusza. Prędkość obrotowa wirnika turbiny wynosi od 100 000 do 200 000 obrotów na minutę, możliwe są także wyższe wartości. Konstrukcja starszych turbin jest prosta, ponieważ składa się ona jedynie z wirnika, wytwarzanego ze stopu Inconel, który może zawierać od 36 do 65% niklu oraz kadłuba, tworzonego z materiału Ni-Resist(11-16% niklu, 2,5% krzemu, do 4% chromu, do 8% miedzi i do 2% manganu). W nowszych turbinach jednak spotkać możemy także dodatkowe elementy, wchodzące w skład systemu sterowania pracą turbosprężarki.

Regeneracja turbosprężarki w Bosch Diesel Service

Zawór upustu spalin, nazywany wastegate

Zawór wastegate umiejscowiony jest przed dolotem spalin do turbiny, i zwykle jest z nią zintegrowany. Może on być sterowany zarówno mechanicznie jak i podciśnieniowo. W pierwszym przypadku zawór dociskany jest przez sprężynę tak, by spaliny wędrowały na wirnik turbiny. Jeżeli ciśnienie spalin wzrośnie do niebezpiecznego poziomu, siłownik otwiera boczny kanał, którym spaliny przepuszczane są bezpośrednio do układu wylotowego pojazdy i omijają turbinę. Odpowiednio dobrana siła docisku sprężyny i siła generowana przez siłownik pozwalają na samoczynną regulację ciśnienia doładowania. Druga opcja sterowania wastegate – podciśnieniowa, także przewiduje wykorzystanie sprężyny, jednak w tym przypadku jej rolą jest utrzymywanie zaworu w pozycji otwartej, a nie, jak w sterowaniu mechanicznym, zamkniętej. Za zamykanie wastegate odpowiedzialny jest siłownik obsługiwany przez pompę podciśnienia. Jest to rozwiązanie nieco droższe w produkcji, pozwalające jednak na sterowanie ciśnieniem doładowania niezależnie od ciśnienia, jakie panuje w układzie dolotowym. Siłownik podciśnieniowy daje lepszą kontrolę nad pracą jednostki napędowej i częściowo niweluje czas reakcji turbosprężarki (turbodziurę).

Turbosprężarka po regeneracji w Bosch Diesel Service

Turbina jest jednym z głównych podzespołów turbosprężarki, odpowiadającym za napędzanie całego systemu turbodoładowania


Mimo iż stosowanie zaworu upustu spalin nie jest kosztowne, producenci coraz częściej stosują droższy, jednak o wiele bardziej skuteczny system. Jest nim technologia zmiennej geometrii kierownic, zwykle nazywana przez producentów jednym z trzech skrótów: VNT, VGT lub VTG. Wszystkie te skróty oznaczają dokładnie to samo (regeneracja turbosprężarek tego typu jest już możliwa przy zastosowaniu urządzeń firmy Cimat) Technologia VNT oznacza zastosowanie obrotowego pierścienia, na którym osadzone są łopatki(kierownice), zmieniające swoją pozycję oraz kąt nachylenia, modyfikując w ten sposób przepływ i prędkość przelotową spalin. Turbosprężarki wyposażone w technologię zmiennej geometrii kierownic odznaczają się wyższą sprawnością, niższą temperaturą oraz ciśnieniem spalin bez utraty mocy, a także szybszą reakcją turbosprężarki. Wszystkie usterki mogące wystąpić w turbosprężarce można naprawić w Bosch Diesel Service – Pawlik autoryzowanym warsztacie Melett przy zastosowaniu oryginalnych części renomowanej angielskiej firmy.

Regeneracja turbosprężarki w Bosch Diesel Service

Komentarze

Kamil 2023-01-25 10:33:13

Turbosprężarka składa się z kilku głównych części:
Wirnik - to centralna część turbosprężarki, która jest napędzana przez spaliny i obraca koło kompresji.
Koło kompresji - to koło umieszczone po przeciwnej stronie wirnika, które zwiększa ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika.
Łożyska - te elementy pozwalają na płynne obracanie się wirnika i koła kompresji.
Układ dolotowy - ten element połączenia pozwala na dostarczanie powietrza do turbosprężarki.
Układ wydechowy - ten element połączenia pozwala na odprowadzanie spalin z turbosprężarki.
Elektrozawór - ten element pozwala na regulację przepływu powietrza przez turbosprężarkę.
Firmy takie jak Melett czy Bosch Diesel Service produkują i sprzedają oryginalne części zamienne do turbosprężarek, w tym wirników, koła kompresji, łożysk, układów dolotowych, układów wydechowych i elektrozaworów.

Mateusz 2020-03-05 11:04:32

Części melett są na prawdę bardzo dobre, fajnie że na nich pracujecie.

Maria 2019-08-28 09:07:04

Dotychczas nie odróżniałam turbiny od turbosprężarki, ale po przyjechaniu od mechanika znalazłam ten artykuł i to wcale nie jest takie skomplikowane

Jacowsky 2019-08-23 13:08:00

Dobry artykuł, świetnie opisana zasada działania zaworu ;d

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO