Localizations image

Awaria turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

AWARIA TURBINY | Jak sprawdzić turbosprężarkę – MELETT WARSZTATY RADZĄ

Najgorętszym i najbardziej narażonym na uszkodzenia podzespołem turbosprężarki jest jej napęd, czyli turbina.

Turbina składa się z korpusu turbiny oraz osadzonego na wałku turbosprężarki wirnika turbiny, a także, w przypadku technologii zmiennej geometrii, pierścienia obrotowego z ruchomymi łopatkami. Aby sprostać temperaturom dochodzącym do 1000 stopni Celsjusza i wysokim prędkościom obrotowym sięgającym nawet 300 tysięcy obrotów na minutę, turbiny produkowane są z niezwykle wytrzymałych materiałów, które muszą być jednocześnie lekkie. Dlatego korpus turbiny wytwarzany jest z materiału o nazwie Ni-Resist, który zawiera od 11 do 16% niklu, do 8% miedzi, do 4% chromu, 2,5% krzemu i do 2% manganu, zaś wirnik turbiny może być produkowany z różnych stopów: tytanu, MaRM247(19% chromu, 9% żelaza, 5% niobu, 3% molibdenu, 0,9% tytanu, 0,6% aluminium oraz 0,05% węgla) lub stopu chromu, niklu kobaltu i żelaza, nazywanego Inconel i zawierającego od 36 do 65% niklu. Zasada działania turbosprężarki pozostaje niezmienna od dekad: wirnik turbiny zostaje wprawiony w ruch obrotowy dzięki spalinom wpadającym na jego łopatki. Następnie rozpędza on wirnik sprężarki, również osadzony na wałku turbosprężarki, który kompresuje powietrze i przekazuje je do komory spalania jednostki napędowej. Aby turbosprężarka się nie przegrzewała ani nie zacierała, przeprowadzany jest kanalikami olej silnikowy, zaś sprężone powietrze przed dostaniem się do silnika schładzane zostaje w intercoolerze, czyli chłodnicy międzystopniowej.

Awaria turbiny

Zmienna geometria VNT VTG

Turbiny te mogą być wyposażone w systemy kierowania spalin, takie jak zawór upustu spalin(wastegate) lub technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny(VTG, VGT, VNT), które znacząco wpływają na wzrost wydajności pracy turbosprężarek oraz niemal całkowicie eliminują nieprzyjemne zjawisko turbodziury. Jednakowoż te same systemy kierowania spalin sprawiają, że turbiny są jeszcze bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia i niewłaściwe olejowanie. Często doprowadza to do awarii turbiny, która może spowodować także uszkodzenie innych podzespołów, przede wszystkim jednostki napędowej. Zdarza się, że cały serwis będzie polegał jedynie na wyczyszczeniu urządzenia i wymianie jego elementów eksploatacyjnych, takich jak pierścienie uszczelniające i łożyska, jednak w przypadku poważnych defektów wymagana bywa wymiana całego rdzenia turbosprężarki(CHRA Melett – Center Housing Rotating Assembly). Może też być potrzebna regulacja nastawu kierownic, jednak dotyczy to jedynie turbin ze zmienną geometrią.

Naprawę takich awarii najlepiej powierzyć profesjonalnym zakładom MELETT Pawlik ASO BOSCH DIESEL SERVICE (Stalowa Wola, Mielec, Rzeszów, Lublin, Kielce, Jaworzno, Radom, Oleśnica, Sandomierz, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Szczecin i inne miasta Polski wysyłkowo) wyspecjalizowanym w regeneracji układów turbodoładowania, które posiadają odpowiednią wiedzę i zaplecze narzędziowo-maszynowe, co gwarantuje odpowiednią opiekę nad uszkodzonym egzemplarzem, w tym wyważenie rdzenia i doprowadzenie wszystkich jego parametrów do tych, jakie podaje producent urządzenia.

Zmienna geometria VNT VTG

Komentarze

Aleks 2023-01-24 14:22:04

Awaria turbosprężarki może mieć różne przyczyny, w tym: zużycie łożysk lub uszkodzenie wałka, zatkanie lub uszkodzenie kompresora lub turbiny, uszkodzenie lub zużycie uszczelniaczy, nieprawidłowe działanie układu smarowania, nieprawidłowe działanie układu chłodzenia, nieprawidłowe działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania. Objawy awarii turbosprężarki mogą obejmować: spadek mocy silnika, dymienie z rury wydechowej, huczenie lub syczenie w układzie doładowania, wzrost zużycia paliwa, a także zrost temperatury silnika. Awaria turbosprężarki może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem, dlatego ważne jest, aby natychmiast skontaktować się z specjalistą w celu diagnozy i naprawy usterki.

Marek 2020-03-04 14:07:25

Czy jest ryzyko, że turbina może uszkodzić silnik? Auto wydaje dziwne dźwięki momentami..

turbol 2019-08-27 14:08:10

W jaki sposób samemu sprawdzić turbosprężarkę, jest to możliwe?

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO