Localizations image

Montaż turbiny – objawy uszkodzenia – czyszczenie turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.25
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbosprezarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

GDZIE NAJLEPIEJ WYKONAĆ MONTAŻ TURBINY – OBJAWY USZKODZENIA TURBINY – PREPARAT DO CZYSZCZENIA TURBINY jaki stosować?

Doładowanie kombinowane – obsługa tego systemu jest bardzo prosta i można ją wykonać w turbo serwisie.
Doładowanie kombinowane polega na połączeniu dwóch systemów: turbodoładowania oraz doładowania dynamicznego, montaż turbiny jest w miejscu jak w większości silników samochodów osobowych, czy dostawczych. System ten został opracowany już w latach 70’ przez Gyulę Csera. Powstało ono dzięki analizie niedostatków turbodoładowania, polegających na pogorszeniu właściwości dynamicznych silnika w stanach nieustalonych (zwłaszcza podczas przyspieszania) w wyniku nienadążania sprężarki z podawaniem wymaganej ilości powietrza, co spowodowane jest więzią gazową między silnikiem i turbosprężarką, a w związku z tym opóźnionym czasem reakcji na zmianę obciążenia lub prędkości obrotowej. Objawy uszkodzenia turbiny są identyczne jak w systemach mono. Doładowanie kombinowane spełnia wszystkie wymagania stawiane współczesnym jednostkom napędowym. Doładowanie turbosprężarkowe w tym rozwiązaniu powinno zapewnić uzyskanie wymaganego napełnienia i w związku z tym parametrów roboczych silnika w zakresie dużych prędkości obrotowych (zbliżonych do znamionowych).
Doładowanie kombinowanie

Stany nieustalone

W stanach nieustalonych, a więc wtedy, gdy turbosprężarka nie nadąża z podawaniem niezbędnej ilości powietrza do cylindra, pracę rozpoczyna układ doładowania dynamicznego, zapewniający należyte napełnienie cylindra. Doładowanie dynamiczne „wspomaga” również turbosprężarkę podczas pracy silnika w warunkach ustalonych w zakresie małych i średnich prędkości obrotowych silnika. Korzystny efekt zwiększonego napełniania silnika można jeszcze bardziej zwiększyć dzięki ochłodzeniu sprężonego powietrza, które ma na celu również zmniejszenie długości przewodów dolotowych zapewniających wykorzystanie zjawisk falowych. Wpływ na długość wspomnianych przewodów ma lokalna prędkość dźwięku, która z kolei zależy od temperatury przepływającego czynnika, tzn. powietrza. By móc zastosować doładowanie kombinowane należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak:
- objętość skokową silnika,
- rezonansową prędkość obrotową,
- średnicę i długość przewodu dolotowego,
- objętość zbiornika rezonansowego (kolektora) 

Objawy uszkodzenia turbiny

Doładowanie kombinowanie

Na podstawie wymienionych założeń znane wytwórnie silników wysokoprężnych MAN (RFN) i SAURER (Szwajcaria) opracowały silniki z doładowaniem kombinowanym, które mają wyraźnie korzystniejsze wskaźniki w porównaniu z silnikami wolnossącymi czy też turbodoładowanymi. Z charakterystyk tych zaobserwowano wyraźny wpływ doładowania kombinowanego na przebieg krzywych momentu obrotowego i mocy. Uzyskany przebieg krzywej momentu obrotowego wskazuje na znaczną poprawę elastyczności silnika z doładowaniem kombinowanym. W efekcie tego układu uzyskano:
- bardzo małe jednostkowe zużycie paliwa, około 208 g/(kW · h),
- obszar względnie małego jednostkowego zużycia paliwa 215g/(kW · h) zajmuje około 40% charakterystyki,
- przy mocy 180 kW i średnich prędkościach obrotowych (najczęściej wykorzystywanych podczas jazdy samochodem) jednostkowe zużycie paliwa nie przekracza 210 g/(kW ·h),
- współczynnik elastyczności tego silnika wynosi 2,438 i jest bardzo duży, co świadczy o dużej zdolności przystosowywania się w stanach nieustalonych.

W tej kombinacji można stosować preparat do czyszczenia turbiny, aby układ działał długo i niezawodnie.

Komentarze

Eryk 2023-01-24 12:19:57

Montaż turbiny polega na instalowaniu turbosprężarki w silniku samochodu. Uszkodzenie turbiny może objawiać się brakiem mocy silnika, hałasem podczas pracy silnika lub błędami w systemie diagnostycznym. Czyszczenie turbiny polega na usunięciu zanieczyszczeń z turbosprężarki, takich jak olej, sadza lub nagromadzone zanieczyszczenia z powietrza. Może to być wykonane przez specjalistę lub za pomocą specjalistycznych narzędzi do czyszczenia turbin.

Jakub 2020-03-05 09:22:42

Jazda z uszkodzoną turbiną to na prawdę słaba sprawa. Możemy tylko narazić siebie na większe koszty.

Rokita 2019-08-27 14:57:20

Szukałam takiego artykułu i w końcu znalazłam :) Jak to się mówi szukajcie a znajdziecie :) Leci 5!

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO